HP of Dell?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander90

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2012
Beste,

Ik zou graag een nieuwe laptop kopen.
Ik ga hem vooral voor schoolwerk gebruiken, maar ik zou er af en toe ook op willen gamen. (ook zwaardere spellen zoals BF3)
Ik heb gelezen dat je bij een paar grote merken je laptop zelf kan samenstellen (of toch sommige onderdelen).
Ik zou graag een IntelCore i7 ivy bridge processor erin hebben, GeForce 650m videokaart voor de games en 8GB RAM voor vlot werken met meerdere programma's. Een SSD zou mooi meegenomen zijn.
Eerst viel mijn blik op de Dell Inspiron 17R SE.
Deze had alles wat ik wou, maar ik vind 17-inch net iets te groot om mee te nemen, en hij bleek ook redelijk dik en zwaar te zijn.
HP heeft ook nieuwe modellen uitgebracht.
Ik zat aan een HP Pavillion DV6 te denken, deze is iets lichter, dunner en heeft een 15-inch scherm.
Toen ik op de site keek, bleek dat je alleen op de Amerikaanse versie van de site je laptop kon samenstellen, niet op de Belgische (ik woon ik België).
De beschikbare (voorgeprogrammeerde) modellen op de Belgische site voldeden niet aan al mij eisen.
Mijn vraag is nu zou het mogelijk zijn om hier in België aan zo'n 'costum-built' laptop te geraken met AZERTY-toetsenbord (!belangrijk) van HP of moet ik dan toch maar voor de Dell gaan.
Mijn budget voor de laptop licht tussen €1100-1200.

Alvast erg bedankt

Goedemorgen,

Ik zou gezien je wensen voor geen van beide kiezen en zou ik deze eens bekijken.

Beste,

Als ik dezelfde onderdelen kies, kom ik bij zowel HP als Dell hetzelfde of goedkoper uit. En zoals ik al zei, de laptop zou liefst niet te dik en te zwaar mogen zijn. Op de site wogen ze 2.6kg+, terwijl een HP maar 2kg weegt en Dell misschien 2.7kg, maar wel 200 euro goedkoper.

Kijk eens naar de Inspiron 15R serie. Kleiner scherm en ongeveer dezelfde mogelijkheden.

Gamers laptops zijn in de regel niet echt ultraportable te noemen. Dit ding waar ik dit nu op type noem ik dan ook altijd sjouwable. Waar ik ook achter ben is dat ze altijd het gewicht van het kale systeem vermelden. Dit terwijl de voeding ook nog aardig aantikt op de weegschaal.

ik heb zowel met dell als met hp slechte ervaringen

schermen die kapot gaan handleidingen die ontbreken voedingen die kapot gaan etc. en dat valt altijd netaan buiten je garantie als je die al had
je kunt beter een asus laptop van 100-200 eur ofzo nemen voor schoolwerk en gwn een gamepc samenstellen van 900-1000 eur

EDIT: heb ook gehad vloog hij steeds random op stand-by konden ze natuurlijk niks aan doen -.- werd gezegd dat het aan mijn instellingen lag wat niet zo was

maar die keus is geheel aan jou

Laatst bewerkt:
Hoi,

Jammer want in de bto heb je wel even wat beter videokaart als de hp en dell en is gemaakt om te gamen en ik ben bang dat je met de hp dat zeker niet echt kan (zijn over het algemeen zeer hitte gevoelig)

Mijn bedoelingen zijn niet om elke dag hardcore op die laptop te gamen, maar gewoon af en toe voor ontspanning. Beide laptops hebben een GT650m kaart, en ik denk dat dat voldoende moet zijn voor soms te gamen (gewoon op medium setting ofzo, zeker niet op max of ultra). Beide laptops zijn ook de nieuwste modellen van deze zomer, dus misschien dat die problemen van de vorige versies zijn opgelost? Gamen is dus niet de prioriteit van de laptop, dus zou ik liefst ook niet een te zware laptop willen. Ik heb trouwens al over beide laptops goede commentaar gelezen en de kopers ervan zeggen dat ze zeer tevreden zijn. Maar om terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag: is het mogelijk om zo'n 'costum-built' laptop van HP ook hier in België te verkrijgen, misschien niet rechtstreeks via internet maar via een winkel ofzo?

Alvast bedankt

Alsjeblieft geen HP ik ken iemand die er echt werkelijk een paar binnen no time kapot had. Zelfde met printers die krijg je niet fatsoenlijk aan de praat ( HP ). Dell of een ander merk is gewoon beter. Ook is oververhitting voor elke laptop niet goed en kunnen ze van kapot gaan. Je zou eigenlijk eens naar ervaring moeten gaan zoeken van de laptops die je tegen komt. Ook hier op het forum heeft iemand afgeraden om HP te nemen.

En is de Dell Inspiron 17R SE dan wel goed?
Heeft Full HD, i7 quad core processor, 8GB RAM en GT 650m.
Zouden deze specs dan genoeg zijn voor BF3 op medium setting te draaien (met degelijke FPS?)

Medium moet volgens mij wel gaan lukken. Ik heb de 17R besteld gisteren en ik heb net een mederwerker gesproken om tevragen hoellang het duurt voordat mn betaling is binnen gekomen en dat duurt max 4 tot 5 dagen. En laptop heb je thuis binnen 7 tot 10 dagen. Ik ga zeker GTAIV erop zetten. En kijken wat het limiet is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan