HP Officejet 4219 delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Mijn HP Officejet 4219 All in One is aangesloten via de USB-kabel op mijn computer met Windows 7-64 bits.
Deze printer wil ik via het netwerk delen met een computer die draait op Windows XP.
Echter, wanneer ik op de Win7-computer in het configuratiescherm naar het Netwerkcentrum ga, staan de opties in het menu Geavanceerde instellingen voor delen allemaal open.
Toch zie ik het tabblad "Delen" bij mijn printer in het menu Apparaten en printers niet staan.

Ik heb gegoogled, maar ik kom er niet uit. Diverse pagina's gaan uit van een printer die aan een XP-computer zijn gekoppeld, maar dat is bij mij NIET het geval.

Wie helpt mij op weg?
 
Zal wel zijn dat je verkeerd kijkt: Als je rechtsklikt op een printer in Apparaten en printers dan zijn er 2 opties:
Eigenschappen van printer
en
Eigenschappen

Delen moet als tabblad onder "Eigenschappen van printer" staan.

Tijs.
 
Ja, ik keek dus echt verkeerd. Excuses!
Maar nu verder: ik moet dus extra stuurprogramma's instellen. Bij mij staat dus de "x64" al aangevinkt, maar om de XP-computer de mogelijkheid te bieden, moet ik ook "x86" aanvinken. Vervolgens moet ik een bestand selecteren naar een printerstuurprogramma. Waar vind ik dat en welk bestand is dat? Ik kom via de HP-site op een exe-bestand (gc_w01_NLD_NB.exe).
 
Laatst bewerkt:
Je bedoelt de drivers op deze link

Probleem is dat je daar alleen volledige software kunt vinden, dus niet de 'losse' drivers waar je eigenlijk naar op zoek bent.
Misschien een telefoontje naar HP wagen hoe je daar aan kunt komen.

Tijs.
 
De EXE-file is een gecomprimeerd bestand dat gewoon kan worden uitgepakt. Daarin bevindt zich een aantal .INF-bestanden. Maar nu de vraag welk .inf-bestand ik nodig heb...
 
Zo simpel is het niet, want geen enkele .inf uit dat uitgepakte .exe bestand bevat informatie waar je wat mee kunt (heb ik al uitgezocht).
Vandaar mijn hint dat je HP moet gaan contacteren.

Tijs.
 
Tja, ook dat is niet zo eenvoudig.
Wanneer ik bij product intype "Officejet 4219", blijkt de website het product niet (meer) te herkennen. Ik blijf het proberen langs andere wegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan