HP Officejet 6500 E710a-f Er kan geen tweerichtingscommunicatie tot stand worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
HP Officejet 6500 E710a-f Er kan geen tweerichtingscommunicatie tot stand worden gebracht.

ik heb deze melding altijd als ik in startmenu op logo printer klik en eender welke actie wil doen...

heb de kleuren nog niet ververst sinds ik win 10 heb op nieuwe pc...

misschien heeft dit hier wat mee te maken??

heb via hp de drivers vernieuwd, zonder success tot maken van de communicatie...

Zou eens proberen om alle HP software van deze printer te verwijderen, daarna het register opschonen met bijv. Ccleaner , her-starten en vervolgens de printer-software opnieuw installeren.
Je kunt dan de benodigde software ( driver en andere ) het beste downloaden van de website van HP, deze zijn wellicht recenter / actueler dan de software op de bijgeleverde cd...

ok, maar ik weet dat ik hiervoor al eens problemen (lees enkele jaren geleden) had met de drivers... (wel met andere pc) deze pc is trouwens zeer recent...

is het veilig om op deze manier te doen?? ik heb de juiste software denk ik... alleen lukt de communicatie niet, terwijl hij wel degelijk is verbonden met kabel...

Windows 10 kent nogal wat problemen voor wat betreft hardware-ondersteuning hoewel het wel minder wordt.
Eigenlijk is er geen peil op te trekken, soms gaat het om oude moederborden ( 4 jaar en ouder ) , dan weer om zeer recente, usb aangesloten randapparatuur ( scanners / printers, ext. HDD's etc ) zijn ook beruchte problemen, google er maar eens naar.
Heeft de printer een mogelijkheid om als "netwerk-printer" dienst te doen ( via WiFi of UTP ) of heb je een modem/router die als printserver kan werken..?
Zo ja, dan is dat wellicht de moeite om te proberen...

hhmm, interessant wat je daar zegt...

mijn router die internet/wifi bedeeld (nighthawk R8000 X6) zit rechtstreeks met kabel in de pc... van daaruit vertrekt ook de wifi in het huis... (de router zelf zit met kabel rechtstreeks in telenet modem)

als ik het goed begrijp kan ik mijn router instellen als tussenweg om te printen?? dus zou ik ook via wifi overal in huis meteen kunnen printen ? als ik dat wat goed instel??

indien het is wat ik hierboven denk dat het is, volstaat het dan om de usb kabel van de printer in de router te pluggen? en omdat mijn pc bekabeld is met router, zou dit dan lukken??

of heb je wat meer uitleg hierover? ik vermoed dat ik in mijn router URL moet gaan (de pagina voor de instellingen...)

Je moet inderdaad de printer via de usb-kabel op de router aansluiten en vervolgens in de router-instellingen de aanwezige printserver activeren.
Hoe 1 en ander werkt staat in de handleiding beschreven. Als je die instructies volgt moet het goed komen en kun je vanaf elk apparaat binnen het netwerk printen.

okay, ga dit zeker bekijken, dit zou het meest interessante zijn, maar zou ook wel willen dat hij op zijn eigen werkt...

ik zal morgen uw eerste post eens proberen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan