HP Officejet 8500A probleem met printkop uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

in tune

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2006
Heeft iemand ervaring met een HP Officjet 8500A ?
Na installeren van niet originele cartridges (ja, hoor ... dom dom dom ...) deed mijn printer kort geleden moeilijk ... Ben inmiddels weer terug naar originele printcartridges en kreeg m weer redelijk aan de praat.
Probleem: elke keer dat ik een normaal pagina heb uitgeprint, doet hij - vanuit zich zelf - het "printkoppen uitlijnen" programma. Elke keer met hetzelfde resultaat, namelijk "Printkoppen uitlijnen mislukt". Daarom doet ie dat telkens weer.

Heb al naar fabriekswaarden gereset, helpt niet. Hij print dus wel maar krijgt telkens weer het bevel dat ie vanuit zichzelf de printkoppen moet/wil uitlijnen ...

Iemand hier een idee?

Heeft iemand ervaring met een HP Officjet 8500A ?
Na installeren van niet originele cartridges (ja, hoor ... dom dom dom ...) deed mijn printer kort geleden moeilijk ... Ben inmiddels weer terug naar originele printcartridges en kreeg m weer redelijk aan de praat.
Probleem: elke keer dat ik een normaal pagina heb uitgeprint, doet hij - vanuit zich zelf - het "printkoppen uitlijnen" programma. Elke keer met hetzelfde resultaat, namelijk "Printkoppen uitlijnen mislukt". Daarom doet ie dat telkens weer.

Heb al naar fabriekswaarden gereset, helpt niet. Hij print dus wel maar krijgt telkens weer het bevel dat ie vanuit zichzelf de printkoppen moet/wil uitlijnen ...

Iemand hier een idee?

Rob, je reactie is niet zichtbaar ...

Hallo Rob, zou je je reactie op mijn vraag nog een keertje kunnen plaatsen? Zoals je ziet is er niets van over gebleven, :-(

Hartelijk bedankt!

Ik heb precies hetzelfde gehad met een wat oudere HP printer 3320.
Het kwam doordat ik zelf inkt ging bijvullen en de inktcartridge ging resetten. Een cartridge uitlijn en reinigingsprobleem dat zich onverhoopt bleef voordoen wat ik ook probeerde en niets hielp.
Totdat ik deze oude printer op Windows 7 ging installeren. Windows 7 kon deze printer natuurlijk niet en werd via allerlei omleidingen geleid naar een driverupdate van een ander type HP printer en dat werkte. En heel vreemd, de printer werkte weer zoals vanouds zonder problemen.
Misschien kun je deze manier ook uitproberen. Probeer eens een andere driver van een ander type HP printer waar jouw type ook mee zou kunnen werken.
Maak wel eerst een herstelpunt of een backup voordat je gaat expirimenteren zodat je wel terug kunt als het niet bevalt.

Succes.

Ik heb precies hetzelfde gehad met een wat oudere HP printer 3320.
Het kwam doordat ik zelf inkt ging bijvullen en de inktcartridge ging resetten. Een cartridge uitlijn en reinigingsprobleem dat zich onverhoopt bleef voordoen wat ik ook probeerde en niets hielp.
Totdat ik deze oude printer op Windows 7 ging installeren. Windows 7 kon deze printer natuurlijk niet en werd via allerlei omleidingen geleid naar een driverupdate van een ander type HP printer en dat werkte. En heel vreemd, de printer werkte weer zoals vanouds zonder problemen.
Misschien kun je deze manier ook uitproberen. Probeer eens een andere driver van een ander type HP printer waar jouw type ook mee zou kunnen werken.
Maak wel eerst een herstelpunt of een backup voordat je gaat expirimenteren zodat je wel terug kunt als het niet bevalt.

Succes.

Zie je, dat zijn nou de tips die je nodig hebt, hahaha ... Hartelijk bedankt, Ik zal dit binnenkort proberen. Zal hier even berichtje achterlaten hoe het is gegaan ... Nogmaals bedankt!

Vreemd, ik zie mijn antwoord toch gewoon staan. Hier nogmaals.

ik heb precies hetzelfde gehad met een wat oudere HP printer 3320.

Succes.

Shame on me, maar kon nog niet verder reageren, heb dus de bovenstaande tip voor oplossing nog niet kunnen uitproberen.
Zodra ik meer weet, zal ik hier weer reageren, bedankt voor geduld!

11-3-2013:
Ben inmiddels met bovenstaand tip aan de slag gegaan, maar helaas - nog steeds hetzelfde probleem.
Iedere keer dat de printer de "printkop uitlijnen" - procedure doorloopt doet ie dat in feite keurig, echter het resultaat op de scherm van de printer (en ook de PC) is dan:

"Uitlijning mislukt". Vervolgend herhaald hij na elke print het "printkoppen uitlijnen" ... pfffff ... Ik weet het echt niet meer ....

Weet dan niemand hoe je deze goede HP Printer weer helemaal goed kunt krijgen?

Alvast bedankt voor reactie!

Laatst bewerkt:
Helaas helaas ... de printer gaat de container in ...

Beste lezer van dit forum / dit onderwerp ...

Helaas kan ik de boven staande printervraag niet oplossen en krijg ook hier via deze forum niet voldoende tips binnen om dit probleem te verhelpen.
Het enige wat mij blijft is iedereen te waarschuwen met het gebruik van "niet originele" inkt-cartridges. Mijn oordeel dus: "NIET DOEN"
Gewoon een paar centjes meer uitgeven en daardoor een dure printer van de ondergang redden ... :-)

Wellicht heeft dit onderwerp / deze vraag hier dan toch nog een goede functie ... ook al is het maar dat iemand niet dezelfde fout maakt!

Ga bij deze de status van deze vraag als "opgelost" aanpassen!

Desondanks bedankt iedereen voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan