HP Officejet G55 scant niet in draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Ik heb 2 pc's in een draadloos netwerk zitten.

Als ik de printer via usb aansluit op hoofdcomputer PC1 (windows 7) dan kan ik via Paint of Photoshop gewoon een document inscannen.

Sluit ik de printer via usb aan op pc2 (windows vista) dan zie ik dat de optie om te scannen grijs is in beide programma's of hij zegt dat er geen WIA apparaat is geinstalleerd.
Wel kan ik rechtstreeks scannen op pc2.

Het printen gaat goed op beide pc's. Ook kan ik dus printopdrachten van pc1 via het thuisnetwerk naar pc2 verzenden.
Het lijkt erop dat ik wel iets kan versturen naar de printer maar niets kan opvragen.

Ook is het me nog nooit gelukt om via de printer met het knopje "scannen naar" iets in een Word document te scannen. Wie weet hoe dit in zijn werk gaat.

Hey,

Misschien kun je dit proberen::confused:(als tijdelijke oplossing)

heeft je printer een webpagina op z'n ip-adres, waar je kunt printen?
Dus: als je in IE het ip-adres intikt, komt er een webpagina voor de printer, waarbij je ook kunt ''scannen''?

Ik doe dat vaak in m'n thuisnetwerk, want de software van Hp is niet helemaal zuivere koffie...

Voor dat knopje'' scannen'' heb je dus(meestal) die HP-software nodig(te downen van hp-site of Cd'tje).

Laatst bewerkt:
Hoe kom ik aan het ipadres van de printer?

Ik moet er even bijzeggen dat ik dus wel kan scannen op pc2 omdat hier de printer direct op aangesloten is.(kids pc)
Maar dus niet vanaf pc1. (mijn pc)

Ik kan alleen een driver vinden op de website van HP. Meer staat er niet bij.
Deze driver zit al in windows7 en is al geïnstalleerd.
Er staat bij dat het knopje "scannen" niet meer zal werken.

Het lijkt erop dat je printer gewoon te oud is?

Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog een idee hoe ik dit werkend krijg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan