HP Pavilion 15-G092nd - Laptop geschikt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

phon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2013
Berichten
3
Hallo!

Ik ben sinds een tijdje opzoek naar een simpele laptop voor school (lees: gmail, wrts, en microsoft office) gebruik. Toen ik ging zoeken kwam ik erachter dat chromebooks qua prijs ideaal zijn, maar daar houden de voordelen dan ook op... Vervolgens ging ik op marktplaats en speurders zoeken. Daar was echter alles té oud (en dus ongeschikt) of té krachtig (en dus te duur). Daarna ging ik maar eens op bol.com e.d. kijken. Veel webshops zijn geen optie omdat ik niet aan online banieren doe. Maar bol doet aan acceptgiro's (yay!), anyway daar kwam ik de HP Pavilion 15-G092nd tegen. Allemaal leuk en aardig, maar deze laptop heeft een 1Ghz processor. Voor de rest lijkt het wel een leuke laptop: 4gig aan ram, 500gig Hdd, fijn 15,6 inch beeldscherm energystar dinges.

Maar nu is mijn vraag:

is deze laptop bruikbaar? een laptop van €299 met 4gig aan ram en 500gig aan Hdd ruimte? Voor mij lijkt het alsof die aardig wat moet compenseren van de kracht van de laptop. Ik las namelijk op de microsoft site dat 1Ghz voor de processor echt het minimum is. En de accuduur staat niet eens vernoemd.

Ik dacht deze vragen te kunnen beantwoorden met bijvoorbeeld tweakers.nl maar NERGENS kon ik een review vinden.

JULLIE ZIJN MIJN LAATSTE HOOP! :(

Ps. dit is de bol.com link: http://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-15-g092nd-laptop/9200000025901957/
en dit is de hp.nl link: http://www8.hp.com/nl/nl/products/l...4&jumpid=oc_r1002_nlnl_c-001_r0004#!tab=specs
 
Ok, nu zegt kloksnelheid tegenwoordig niet zoveel meer over de kracht van de processor. Dat gezegd hebbende: de processor in deze laptop is niet enorm snel, maar zeker wel genoeg voor jouw toepassingen. Als je kijkt naar de prestaties, dan presteert deze processor gelijk aan Intel Atom processoren. Dit zijn geen hoogvliegers qua prestaties, waren vroeger veel terug te vinden in netbookjes die juist bedoelt waren voor internetten ;)

zie hier voor wat meer informatie over de processor: klik
 
ik vrees vooral dat de videoprestaties zeer zwak zullen zijn ...
 
Laatst bewerkt:
Voor datgene waar deze bedoeld is, kan die er nog net mee door voor de kortere termijn. Kan niet in je portemonee kijken, je geeft ook geen budget aan.
Deze presteert voor 3 tientjes meer net iets beter.
 
Bedankt!

Bedankt voor alle reacties mensen! Ik had ook al gezien dat de videochip bagger was, maar dat het zo slecht zou zijn had ik niet verwacht.

Maar Jackall suggereerde een geschikte laptop voor maar een klein bedrag meer. Maar dit is mediamarkt.nl en dus online bankieren wat geen optie is voor mij. Ik was ook even op bol.com gaan kijken en vond deze: http://www.bol.com/nl/p/lenovo-lenovo-ideapad-s400-touch-laptop/9200000025132229/ deze is echter tweedehands...

Heeft iemand ervaringen opgedaan met bol.com tweedehands waar? Of deze specifieke verkoper? Ik heb bij zijn recensies gekeken en die zijn over het algemeen zeer positief, maar de negatieve beschrijven "precies" waar ik bang voor ben: iets kopen wat niet overeenkomt met wat je denkt dat het is en dan problemen hebben met retourneren.....

Ik heb ook een "vraag gesteld aan deze verkoper" (= een functie van bol.com!) Maar het zou wel een x aantal dagen kunnen duren voordat ik een reactie krijg. En om al die tijd hier niet te reageren lijkt me niet zo'n heel strak plan!

Ps. Bedankt voor alle reacties mensen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan