Hp Pavilion 784.nl Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickdude

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hey allen,
Ik heb hier een HP Pavilion 784.nl staan waarvan het moederbord het begeven heeft. Er zit een FIC AM37 moederbord in.
Nu vragen onze vrienden van HP voor een reparatie van een computer buiten de garantie ergens rond de 450,- euro :8-0: Dat is me de reparatie dus net niet waard.
Nu vraag ik mij af... weet iemand waar ik dit moederbord kan halen? Ik kan het namelijk nergens vinden. En weet iemand dus ook wat het ongeveer kost?
En is het het wel waard om deze moeite eraan te besteden, of kan ik beter een nieuwe computer kopen en daar de dvd brander, HD, TV-kaart e.d. inhangen?

Je kunt er toch gewoon een ander moederbord in plaatsen van een ander merk.
Het is een socket A ( 462 ) bord dus voor AMD Asrock bord koop je al voor rond de 40 euro.

Wel veel geld trouwen maar dat is Hp je betaald volgens mij een complete nieuwekast:D :D

Je kunt voor dat geld een goede upgrade doen.

ASRock K7S41GX (Micro-ATX) SocketA (462)

Laatst bewerkt:
Hey ja bedankt voor je antwoord, maar ik weet niet of jij of iemand anders daar ervaring mee heeft door er een ander moederbord bij een HP in te zetten? De bijgeleverde herstel cd's zullen dan iig niet meer draaien, want die lopen naar mijn weten vast als er niet de correcte hardware in de computer hangt.

Verder lijkt mij dat als ik een standaard Windows XP installeer en de goede drivers van alle losse hardware van internet haal, dat die computer dan weer zou moeten draaien als een trein.... toch?

Die herstel cd's gooi maar in de prullen bak gewoon even netjes winxp er op en als je voor het moederbord kiest van asrock daar zit een videokaart en geluidskaart onboard en de drivers daarvan zitten er bij geleverd dus met Hp heb je niets meer van doen.

Alleen even een volledige windowsxp versie aanschaffen als je die nog niet.

Drivers van je verdere hardware kun je van internet downloaden.

Laatst bewerkt:
OKe, bedankt, lijkt me duidelijK!

Alleen nog 1 vraagje... in de computer zit dus een TV-kaart op het AGP slot. Nu heb ik het eigenlijk wel gehad met een videokaart op het moederbord, want dit is dus al de 2e keer dat is daarop kapot is gegaan het moederbord.
Zijn er moederbords met 2 agp sloten?
Of is het iig mogelijk om zowel een videokaart (niet on board dus) als de tv-kaart op een nieuwer moederbord aan te sluiten. En heb ik dan een duurder moederbord nodig of kan dat met de aangegeven.

Wat voor merk en type tv kaart is het, met een goed moederbord zou het moeten kunnen.

Laatst bewerkt:
Dat is de processor die op de kaart zit maar wat voor type is het.
Zit er geen monitor aansluiting op die kaart?

Laatst bewerkt:
Graag even het volgende als ik de specificaties heb bekeken kun je de monitor aansluiten op de Ati kaart dus dan heb je geen videokaart onboard nodig.
Er zit een verloop stukje bij van dvi naar vga aansluiting.

One display (VGA or DVI*) simultaneously connected with a TV or VCR
* (DVI-I to VGA adapter included)

Ah ok.... nou naar mijn weten zat dat verloopje er niet bij, aangezien HP niets meer of minder dan nodig is erbij levert. Maar ik zal eerst eens even gaan zoeken, maar anders koop ik wel een nieuw verloopje dan.

Dan wil ik je iig hartelijk bedanken :D

Zijn gewoon te koop, heb je dan je scherm op de andere videokaart gehad?

Was niet nodig geweest en het verloopstuk hadden ze er bij moeten leveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan