HP Pavilion 7945

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpykerF1

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Beste computerkenners,

Mijn oom vroeg vorige week aan mij of ik zijn HP Pavilion 7945 Desktop PC opnieuw wou installeren, ik had dit thuis al vaak gedaan dus ik dacht dat komt wel goed. Echter loop ik nu al tegen een probleem aan. Mijn Windows XP Pro cd-rom leest hij niet als ik deze in de cdrom-speler doe. Ik heb in de BIOS al veranderd dat hij eerst moet kijken of de PC opgestart kan worden vanuit de CD. Maar hij start maar niet op via de CDROM. Nu heb ik op dit forum gelezen dat bij Packerd Bell PC's een zogenaamde recovery partitie op de HDD staat. Zou het kunnen zij dat dit bij de HP Pavilion 7945 ook het geval is, en zo ja: Hoe krijg ik deze eraf zodat ik gewoon Windows XP Pro kan installeren.

Met vriendelijke en dankbare groet, Erik M.

Welkom op Helpmij.:)

Wat is het bezwaar om de meegeleverde Windows Xp(waarschijnlijk home) te installeren. Hier hoort een licentie bij, die met de HP gekocht is.

Welkom op Helpmij.:)

Wat is het bezwaar om de meegeleverde Windows Xp(waarschijnlijk home) te installeren. Hier hoort een licentie bij, die met de HP gekocht is.

Mijn oom heeft die CD niet meer, dus ik ook niet meer..

Ik heb nu een partitie programma gedownload, waarmee ik de HDD kan formatteren. Is dit een idee of zegt iemand van dit kan je beter niet doen?

Ik zou eerst een bij HP op de site kijken of de software(+windows) niet op een verborgen partitie staat. Is dat het geval, dan zal er ook uitleg zijn hoe je dit kunt gebruiken, om de pc weer terug naar de gekochte instelling te brengen.

Het licentie nummmer, dat HP heeft gegeven, kun je niet gebruiken op de XP Pro, die je wil gaan installeren.

Ik zou eerst een bij HP op de site kijken of de software(+windows) niet op een verborgen partitie staat. Is dat het geval, dan zal er ook uitleg zijn hoe je dit kunt gebruiken, om de pc weer terug naar de gekochte instelling te brengen.

Het licentie nummmer, dat HP heeft gegeven, kun je niet gebruiken op de XP Pro, die je wil gaan installeren.

Nee dat had ik ook al verwacht.

Maargoed ik kan zo snel niks vinden over die verborgen partitie

Probeer ook bij het opstarten van de pc even te kijken naar eventuele instructies. Soms staat er dat je door het indrukken van F.. naar de recovery modus gaat.

Mocht je toch gaan formateren en opnieuw partitioneren, besef dan wel dat je voor alle hardware misschien wel opnieuw drivers moet downloaden. Dit kan lastig zijn omdat je vaak de typen en het merk niet weet en zodoende op allerlei serie- en registratienummers moet gaan zoeken. Veel drivers worden automatisch door WinXP geïnstalleerd maar je weet nooit. Hier kan erg veel tijd in gaan zitten, probeer het dus liever met die recovery-cd.

Probeer ook bij het opstarten van de pc even te kijken naar eventuele instructies. Soms staat er dat je door het indrukken van F.. naar de recovery modus gaat.

Mocht je toch gaan formateren en opnieuw partitioneren, besef dan wel dat je voor alle hardware misschien wel opnieuw drivers moet downloaden. Dit kan lastig zijn omdat je vaak de typen en het merk niet weet en zodoende op allerlei serie- en registratienummers moet gaan zoeken. Veel drivers worden automatisch door WinXP geïnstalleerd maar je weet nooit. Hier kan erg veel tijd in gaan zitten, probeer het dus liever met die recovery-cd.

Ok dankjewel.. inderdaad handig om daar aan te denken :thumb: ik ga nu meteen kijken

Ok dankjewel.. inderdaad handig om daar aan te denken :thumb: ik ga nu meteen kijken

Bedankt, ik heb geen verborgen partitie kunnen vinden. Dus heb maar gewoon de hele HDD geformateerd. Als Windows niet alle drivers zelf installeerd word het zoeken maargoed.. je kan niet alles hebben in je leven..

Allebei bedankt voor de hulp :thumb:

Ok graag gedaan, wil je de vraag als opgelost aanmerken? (rechtsonderaan de pagina)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan