HP Pavilion dv6-6b41ed overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smucked

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2012
Ik zou graag mijn HP Pavilion dv6-6b41ed willen overklokken. Hij is op het moment 2,20 GHZ maar zou hem graag minimaal naar 2,40 GHZ zetten.

Ik heb al verschillende programma's gedownload en geprobeerd maar deze werken niet op deze laptop.
In de bios heb ik ook niet de optie om dit te veranderen. Iemand enig idee om dit te veranderen?

Specs:

Windows: Windows 7 Home Premium 64 bit
Processor - Serie Intel Core i7
Processor - Type Intel Core i7 2670QM
Processor - Klokfrequentie 2,2 GHz
Chipset Intel HM65
Geheugen capaciteit 8 GB
Type videokaart AMD Radeon HD 6770M

Ik zou niet aanraden om een laptop over te gaan clocken. Binnen de kortste keren verbrand heel je laptop aan gort,
en ik spreek uit ervaring ... ( ook al was het dan een acer )

Je kunt hem proberen over te clocken via boot menu. Zo had ik het gedaan maar op een laptop zit niet voor niks een clocksnelheid op als deze hoger zou kunnen hadden ze dat zelf wel gedaan dat doen ze echt niet zomaar

Okej dan laat ik het zo :), in de BIOS was er namelijk geen optie voor... ik las wel op forums dat je moet opletten op overhitting, maar "hoopte" dat 0,20 GHZ geen probleem zou zijn...

Dan toch nog 1 vraag.. als een game vraagt om minimaal 2,40 GHZ, betekend dit dat ik het dan niet kan spelen omdat ik maar 2,20 GHZ heb?

Neee zeker niet !
Dit hangt met meerdere segmenten samen. kijk je zult de game dan niet op HD+ kunnen spelen maar hij is zeker draaibaar aangezien je specs in de laptop.

Dan is mijn vraag alsnog met tevredenheid beantwoord :)!

YESH vanavond Diablo 3! Bring it on! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan