HP Pavilion DV6000 Bios Beeps

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathijs1986

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2009
Ik was mijn HP laptop opnieuw aan het installeren. als ik dat doe zet ik hem aan en laat die installatie lopen en kijk er af en toe gewoon eens op. Nu was hij op een gegeven moment alleen maar zwart beeld, dus ik heb toen met de Power Knop, deze 5 sec ingedrukt houden, opnieuw opgestart.
Hij leek wel te gaan booten maar gaf geen scherm en 3x een bios beep, lang - kort - kort.
Nu heeft dit te maken met videokaart of videogeheugen heb ik al gevonden op internet. maar voor de installatie draaide er gewoon netjes een XP versie op en geen problemen niets.
Heb zelf een vermoeden dat het te maken heeft met drivers ofzo?
Weet iemand wat ik hiermee kan doen, want nu doet hij helemaal niets en kan ook niet opnieuw installeren ofzo.

Mathijs

Hoi !

Welk OS ?

XP: Gewoon opnieuw beginnen met opstarten van de CD; krijg je dan wel beeld ?

Zo nee: duidelijk hardware-fout, dus videochip of beeldscherm.

Sluit even een extern beeldscherm aan.

Heb je dan wel beeld ?

Zo ja: beeldscherm-probleem.

Laat dat even weten, dan kunnen we proberen je verder te helpen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, dan is het in principe over; tenminste als je geen garantie meer hebt.

In principe dus een hardware-fout, ergo niets met drivers o.i.d. te maken.
Je krijgt toch ook geen POST-scherm op een externe monitor !

Nogmaals: krijg je helemaal geen beeld zie ik het somber in.

Ik ben 'n beetje op de hoogte wat HP vraagt voor onderdelen c.q. reparatie's, maar daar wordt je niet vrolijk van.

Sterkte !

Harry.

ja, maar voordat ik begon aan de installatie deed de laptop het perfect, ik kan me echt niet voorstellen dat hij OPEENS defect is gegaan. zou errug toevallig zijn is het niet?

Hoi !

Maar bios-beeps krijg je alleen hardware-matig; op dat moment draait er nog geen software !

Greetz,

Harry.

Hoi mathijs1986,

Het defect van de HP Pavilion DV6000 serie dat jij hebt is een zeer bekend defect, het probleem ontstaat doordat de koeling aanwezig in het systeem niet goed is ontworpen, hierdoor treed er soms oververhitting plaats van de GPU (videokaart), uiteindelijk zorgt deze oververhitting ervoor dat de GPU een deel van zijn contact met het moederbord verliest, waarna problemen volgen als geen wifi of geen beeld volgend door 1 lange piep, waarna 2 korte volgen.

Het probleem kost bij HP voor de reparatie 350€+ als het buiten de garantieperiode valt, maar ik ben in staat dit defect te repareren, als je geintereseerd bent in een reparatie voor een normaal bedrag, stuur me ff een berichtje!, ik hou het topic in de gaten!

het heeft niets te maken met de GPU, want hij geeft wel gewoon beeld.

gr.

mathijs

het heeft niets te maken met de GPU, want hij geeft wel gewoon beeld.

gr.

mathijs

Ah, want volgens uw eerste post gaf u aan dat er zwart beeld was opvolgend 3 piepen, dit betekend dat er een defect is met de GPU, als er wel beeld is, is het beeld dan zeer donker en alleen zichtbaar als u er vanaf de zijkant op kijkt? Mocht dit het geval zijn, dan is of de CCFL(mini tl lampje) defect of de inverter die deze lamp aanstuurd.

neej, helaas zit daaar het probleem niet in.

Hij blijft gewoon constant piepen, zelfde piep ook.
heb zelg alleen geen idee.
als ik het geheugen eruit haal doet hj het nietm aar dan geeft hij de bios beeps voor geen geheugen. en als ik het geheugen erin doe doet hij dat dus, maar het geheugen is niet kapot want in het andere laptop werkt het geheugen wel perfect.

neej, helaas zit daaar het probleem niet in.

Hij blijft gewoon constant piepen, zelfde piep ook.
heb zelg alleen geen idee.
als ik het geheugen eruit haal doet hj het nietm aar dan geeft hij de bios beeps voor geen geheugen. en als ik het geheugen erin doe doet hij dat dus, maar het geheugen is niet kapot want in het andere laptop werkt het geheugen wel perfect.

Het zou kunnen zijn dat er een geheugenslot defect is, zo verklaren waarom het geheugen wel werkt in een andere laptop, als eens geprobeerd 1 bankje erin te doen en kijken of het wel werkt als die in 1 slot zit?

Dan is het laatste wat ik nog zou kunnen bedenken problemen met de Chipset, ik raad nog steeds een reflow aan van het moederbord, dit lost bijna elk probleem op bij de DV6000 series, je kan nog proberen het op een alternatieve wijze op te lossen, laptop aanzetten en in dekens inwikkelen, dan half uur a 45 minuten aan laten staan zodat hij goed warm word. Hierna laat je de laptop afkoelen en probeer je hem nogmaals op te starten, ik weet dat dit bij veel mensen een goede tijdelijke oplossing was. Problemen kwamen later wel terug maar het werkte meestal weer een paar maanden. Als deze oplossing werkt. moet je een reflow laten doen van de GPU en Chipset om het permanent op te lossen.

Succes!

Help

Dan is het laatste wat ik nog zou kunnen bedenken problemen met de Chipset, ik raad nog steeds een reflow aan van het moederbord, dit lost bijna elk probleem op bij de DV6000 series, je kan nog proberen het op een alternatieve wijze op te lossen, laptop aanzetten en in dekens inwikkelen, dan half uur a 45 minuten aan laten staan zodat hij goed warm word. Hierna laat je de laptop afkoelen en probeer je hem nogmaals op te starten, ik weet dat dit bij veel mensen een goede tijdelijke oplossing was. Problemen kwamen later wel terug maar het werkte meestal weer een paar maanden. Als deze oplossing werkt. moet je een reflow laten doen van de GPU en Chipset om het permanent op te lossen.

Succes!

Heb net hetzelfde probleem en ik las dat jij een oplossing kan bieden.
Dat met dat deken werkt idd 2 keer voor mij ofzo.
En wat is een reflow net???

Mvg

Kevin Hens

Heb net hetzelfde probleem en ik las dat jij een oplossing kan bieden.
Dat met dat deken werkt idd 2 keer voor mij ofzo.
En wat is een reflow net???

Mvg

Kevin Hens

Hoi Kevin,
De oplossing voor dit probleem is een zogenaamde reflow, dit houd in dat met een hetelucht station de GPU opnieuw op het moederbord wordt gesoldeerd. Hierdoor worden de verbroken contacten weer hersteld en dan zal de laptop weer werken in 80% van de gevallen.
Ik ben in staat deze reparaties uit te voeren. Als je meer informatie wilt, mail mij dan even!(email te vinden in mijn profiel).

contact

Hoi Kevin,
De oplossing voor dit probleem is een zogenaamde reflow, dit houd in dat met een hetelucht station de GPU opnieuw op het moederbord wordt gesoldeerd. Hierdoor worden de verbroken contacten weer hersteld en dan zal de laptop weer werken in 80% van de gevallen.
Ik ben in staat deze reparaties uit te voeren. Als je meer informatie wilt, mail mij dan even!(email te vinden in mijn profiel).

Hej ik heb even een mailte gestuurd maar geen reactie dus probeer het hier nogmaals
ik heb een mail gestuurd met men email addres in als je me even toevoegd op msn dan kunnen we over msn praten wat mij simpeler lijkt of stuur mij even je msn ook goed :) dan kan ik mijn laptop ook weer fixen zou fantastisch zijn !

Mvg

Kevin Hens

Hallo Mathijs,

Hoe is het eigenlijk afgelopen met je DV6000 ? Heb je m nog aan de praat kunnen krijgen ?

nou ik hoor wel

Hoi Kevin,

ik heb ook hp dv6000.

piept ook 3 maal en geen beeld.

kan je repareren?

Hallo bedankt voor je reactie, hoe kan je dit repareren ? wat zijn de kosten ? is het zelf te doen of moet ik het laten doen...

alvast bedankt voor je reactie

groet Deef:thumb:

Hoi mathijs1986,

Het defect van de HP Pavilion DV6000 serie dat jij hebt is een zeer bekend defect, het probleem ontstaat doordat de koeling aanwezig in het systeem niet goed is ontworpen, hierdoor treed er soms oververhitting plaats van de GPU (videokaart), uiteindelijk zorgt deze oververhitting ervoor dat de GPU een deel van zijn contact met het moederbord verliest, waarna problemen volgen als geen wifi of geen beeld volgend door 1 lange piep, waarna 2 korte volgen.

Het probleem kost bij HP voor de reparatie 350€+ als het buiten de garantieperiode valt, maar ik ben in staat dit defect te repareren, als je geintereseerd bent in een reparatie voor een normaal bedrag, stuur me ff een berichtje!, ik hou het topic in de gaten!

Ook ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem. Wil graag mijn laptop ter reparatie aanbieden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan