HP Pavilion DV7 3120ed Laptop moederbord defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

solido92

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2011
Hallo allemaal,

Ik heb hier een HP Pavilion DV7 3120ed Laptop met een defect moederbord. Nu heb ik drie vragen voor jullie.

1. Weten julliie misschien waar ik een moederbord voor deze laptop een beetje goedkoop kan vinden?

2. Weten jullie misschien stap voor stap hoe ik het moederbord van mijn laptop zelf kan demonteren en een nieuw moederbord kan monteren?

3. Weten jullie misschien iets waar ik het moederbord van mijn laptop voordelig kan laten repareren?

het is best al een oude laptop tog he

1 e bay in ieder geval 2 de hands nieuw zal je hem niet meer vinden vrees ik
2 ja moest dat nodig zijn
3 nee niet aan beginnen

maar uhh ik denk dat het tog beter zou zijn moest je gwn een nieuwe kopen hoor

Laatst bewerkt:
Hallo

HP Pavilion DV7 3120ed Laptop met een defect moederbord

Je "vergat" te vermelden wat er precies defekt is .

Desondanks een gok wat hier vermoedelijk aan de hand is ...

Veel voorkomend bij deze reeks , indien deze nooit stofvrij werd/wordt gemaakt.

Te weinig koeling , waardoor de laptop te heet wordt.

Uiteraard geeft de laptop signalen af , dat dit gebeurt ---> ventilator snelheid neemt toe , veelal klokt deze zichzelf ook terug (laptop wordt sloom) , artifacts in de beeldweergave.

Indien deze situatie te lang aansleept , komt de videochip/motherboard chip uiteindelijk zelfs los van het motherboard.

Het "repareren" van dit motherboard houdt in , dat de "videochip/motherboard chip" een reflow krijgt , waardoor deze terug korrekt verbinding maakt.

Meestal kan dit slechts 1 maal korrekt/deftig gebeuren.

Probeer dus zeker iemand te vinden die hiermee reeds de nodige ervaring heeft.

Indien korrekt uitgevoerd , en je controleert achteraf deze laptop wel zo nu en dan op zuiverheid , kun je gerust stellen dat een degelijke herstelling definitief is.

Indien mijn geheugen korrekt is , moet bij dit model bijna de ganse laptop te worden gedemonteerd , wat dus veel extra werk betekent.

Een nieuw motherboard in deze laptop monteren zal zeer duur uitvallen , een 2e hands motherboard zal zo goed als zeker ook reeds een reflow hebben gekregen.

Peter

Hallo

@ Ronnie1

Bericht # 3 gemist of vergeten ?

Persoonlijk spreek ik altijd uit ervaring , en niet gezien op .... of gehoord van ....

Heb uw "clipjes" vluchtig bekeken , en bevestigd slechts wat ik eerder reeds heb gemeld : deze laptop dient zowat volledig te worden gedemonteerd...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan