HP pavilion dv9500 start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wobus

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
HP pavilion dv9500 start niet door ,wel beeld bij bios weergave
Andere HD geprobeerd en geheugen geen resultaat

Krijg je bepaalde foutmeldingen?

Als ik het goed begrijp loopt hij vast op het laden van de BIOS.
Je zou in de bios instellingen kunnen kijken of hij de HDD wel daadwerkelijk herkent.

Wij kunnen je hier nog beter helpen als je wat meer informatie verleent, dus het OS dat op de computer / laptop staat (Windows vista, 7, 8(.1) of 10 of event. Linux) en wat de Bios aangeeft zodra je opstart. Aan de hand van die informatie kunnen wij een inschatting maken.

Windows vista, als je hem aan doet komt er een paar seconden onder in het scherm
waar op je kan drukken om in de bios te komen

Haal het RAM geheugen uit de laptop, evenals de HDD trouwens....

Start dan de computer op. Noteer iedere melding en sluit weer af (accu er uit).
Voeg dan het eerste reepje ram geheugen weer toe. Start de laptop weer op en noteer iedere foutmelding. Haal de accu er weer uit. Wissel dan het reepje wat je over houdt (alleen als er meerdere RAM kaarten zijn) om met de andere RAM kaart en start het proces opnieuw (opstarten, noteren en weer uitzetten).

Blijft de laptop wel aan staan? Of gaat deze vanzelf weer uit? Is er verschil als je de laptop aan het netstroom hangt?
Gaan de ventilatoren van de laptop draaien?
Maakt de HDD een vreemd geluid? Geluiden als: piepen, brommen, dit kun je horen door het klepje er af te halen en vervolgens te luisteren als je de laptop aan zet.

Probeer de BIOS eens te resetten? (Load defaults in de meeste gevallen).

Graag lees ik de resultaten terug.

Laatst bewerkt:
De ventilator draait wel, de hdd draait ook ,geen piepjes , van alles al geprobeerd
hij blijft wel aan ,met een zwart scherm, het lijk er op dat hij vast loopt

En via F8 en dan naar veilige modus, wil dat?

Lijkt mij dat de notebook wel opstart maar Vista niet.

Wat was er gebeurt toen het nog wel werkte?
Dingen geïnstalleerd, geupdated of andere dingen?

F8 geprobeerd gebeurt niks, alleen een streepje links boven knippert

Ik ben er mee gestopt het lijkt er op de de Nvidia chipset los zit op het moederbord
te duur om te repareren, dus weer wat onderdelen er bij

Hallo

"het lijkt er op de de Nvidia chipset los zit op het moederbord"

" dus weer wat onderdelen er bij "

Controleer op het moment van demontage eens of de heatpiperadiator vol zit met stof ... (meestal zelfs een stoftapijt indien nooit zuiver gemaakt...)

Als dit zo is , dan heb je zekerheid (met dit model) , dat de g.p.u./motherboardchipset gedeeltelijk van het motherboard is losgekomen.

Op regelmatige basis zuiver/stofvrij maken kan dit voorkomen , of zeker toch zeker uitstel geven.

Mocht deze chipset niet zijn gelijmd , zou je hem kunnen laten "refflowen" door iemand met de nodige ervaring/materiaal.

Peter

Ik heb iemand gevraagd die dit soort dingen dagelijks repareert, hij wist mij
te vertellen dit type laptop HP pavilion dv9500 serie, die nog maar een paar manden oud waren
de zelfde problemen hadden ,waar dan onder garantie een nieuw moeder bord werd geplaatst

Laatst bewerkt:
Hallo

Klopt

Er was indertijd een fout in het soldeerproces , die ze toen hebben verbeterd ...

Loskomen van chipsets door oververhitting gebeurt bij zo goed als alle merken.

Apple , Acer , Asus , Medion Hp/Compaq , zelfs p.s.3 , alsook p.s.4 consoles heb ik al over de vloer gehad.

De meest voorkomende oorzaak is steeds extreme/langdurige oververhitting door koelproblemen.

Door de gebruiker afgesloten aanzuigopeningen (gebruik op de schoot of zelfs op een donsdeken) , maar meestal stofophoping in de heatpiperadiator.

Zo nu en dan eens deze toestellen zuiver/stofvrij maken verlengd zeker de uiteindelijke levensduur.

Hoe je dit snel en eenvoudig kunt doen kun je terugvinden in de ettelijke topic's waarop ik heb geantwoord op deze site ...

Peter

Dat klop helemaal Peter ,het is een warmte probleem, maar ja ,1 x in jaar schoon maken dat blijft er meestal bij
nog bedankt voor de info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan