HP Pavilion M9451 - 799 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

falcojugger

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik heb twee mooie 24" monitoren. geweldig, full-hd, contrast 10.000:1, 2ms responsetijd maar dat doet er verder even niet toe. Hier hoort natuurlijk een mooie pc bij.
Nou zag ik zojuist in de It's folder een hp computer staan.
Specificaties:

Personal Computer
Processor: Intel Core 2 Quad Q 8200
Geheugen 4 GB
Harddisk 1000 GB (2 x 500 GB S-ATA 3-G )
DVD RW DL lightscribe DVD rom
NVidia GeForce 9600 GS 768 MB dedicated
Totaal 2559 MB videogeheugen
VGA, DVI , TV tuner, HDMI en firewire
High definition audio 7.1 kanaals
W LAN 802.11 b/g/n, afstandsbediening
Microsoft Windows Vista Home Premium
van 975 euro voor 799.

Mijn vraag dan: is dit een goede deal? dan bedoel ik: krijg ik waar voor mijn geld.
Het is zo dat ik veel met mijn pc doe: schoolwerk, programmeren, games (niet de zwaarste trouwens), muziek luisteren en ik wil er ook tv op. Vandaar dat tv tuner handig is.

Mijn belangrijkste vragen/struikelblokken:

- Betaal ik niet teveel?
- Videokaart, ik heb namelijk nog nooit van 768MB dedicated gehoord, is deze goed?
- Videokaart goed genoeg om de twee 24" monitoren aan te kunnen?
- Modifications/aanpassingen

Om even terug te komen op derde punt: ik ga naar de winkel en vraag om aanpassingen.
zo wil ik een tunerkaart incl. radio (en niet alleen tv). Ik wil naast Vista ook XP op de pc installeren, XP moet voor Vista geinstalleerd worden dus vraag ik naar installatiecd's ipv voorgeinstalleerd. Of is dit niet verstandig?

Verder ga ik natuurlijk vragen hoeveel stroom deze kast vreet en betreft geluidsoverlast, is de pc stil of niet. Voor eventuele andere slimme vragen die ik kan stellen, aarzel niet om te posten.

BIJ VOORBAAT HEEL ERG DANK :)

ps. deze actie stopt zondag 22 februari dus langer zal dit topic niet actief hoeven te zijn.

De prijs is wel oké denk ik. Wat het dedicated videogeheugen betreft: die kreet wordt gebruikt voor machines met een videokaart die géén shared geheugen gebruikt (geen beroep doet op het aanwezige werkgeheugen) zodat het in de machine aanwezige RAM exclusief gebruikt kan worden door Windows en / of andere door jou gestarte applicaties.

Enige dat ietwat tegenvalt (maar daar zal je geen last van hebben / niets van merken) is de relatief lage snelheid waarop het geheugen werkt 667 Mhz, daar waar 800 thans heel normaal en gangbaar is (mogelijk zelfs een soort van ondergrens bij moderne machines)

De videokaart loopt ook ietwat achter in 2009.

Laatst bewerkt:
oke bedankt, ik wacht even andere reacties af, maar ik denk dan dat ik er maar even mee wacht.

betreft videokaart een algemene vraag:

ik kwam zojuist tot de ontdekking (mede dankzij vbfreak in de chat) dat de videokaart dedicated is, dit wil dus zeggen dat hij van de RAM gaat snoepen, valt dit ook uit te zitten? zo ja, zijn de videoresultaten dan aanzienlijk minder/niet goed?

Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Dedicated betekent precies het tegenovergestelde! De videokaart gebruikt géén systeemgeheugen. Bij videokaarten / chips die dat wél doen, zou er shared memory staan. Ik ga even naar de chat, ik wil graag van gedachten wisselen met vbfreak..............

Laatst bewerkt:
De videokaart loopt ook ietwat achter in 2009.

ik hoor zojuist dat deze juist niet achter loopt en dat het een goede kaart is (9600 serienummer is vrij nieuw) sorry ik ben beetje leek hierin...

Er zijn verschillende kaarten in de 9600 serie, maar de 9600GS is echt een kaart van niks.

Wel b.v. de 9600GT, dat is een redelijke kaart

oke, aangezien dit een actie is kan discussie niet te lang duren. voor mij is het wat dit betreft over met mijn twijfel.

bedankt, topic kan dicht

Dat mag je zelf doen middels de knop rechtsonder "vraag is opgelost".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan