HP Pavilion P6560 - Draadloos netwerk kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leek007

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Goeden dag allemaal,

Ik heb een HP Pavilion P6560 PC thuis staan en deze staat in de woonkamer.
Nu is het vrij onhandig om daar een kabel naartoe te leggen, dus wil ik deze graag draadloos aansluiten, maar nu is de vraag hoe?
Ik zat te denken om een 'draadloze' netwerkkaart te kopen om op mijn Scientitic Atlanta Webstar modem aan te sluiten.

Nu heb ik alleen geen flauw idee waar ik op moet letten.

Kunnen jullie mij helpen met mijn aankoop en aansluiten/software.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Leek

Laatst bewerkt:
@AsusUser

Ohh garantie.. pff..
Nee maar stel ik wil inderdaad zo'n insteek kaart, waar moet ik op letten?
Welke kleine letterjes moet ik begrijpen zeg maar?

Gr,
Leek.

Open je systeem kast, meestal door een schroefje aan de achterkant los te halen
en de zijkant aan de linker kant weg te schuifen, tenzij je een inverted atx type hebt dat is dan aan de rechter kant, zodra je dat gedaan hebt zie je het moederbord, zoek op je moederbord welk van deze aansluitingen je hebt

PCI x1
Of gewoon PCI Bijlage: pci_express.jpg

Als je pci x1 hebt (die kleine dus) zijn dit de meest gangbare kaarten voor jouw systeem:

ASUS PCE-N10 (De iets langzamere variant van de PCE-N Series)

ASUS PCE-N15
(De wat snellere variant van de PCE-N series)

TP-LINK TL-WN781ND (De wat langzamere versie)

TP-LINK TL-WN881ND (De snellere variant)

en als je die grotere hebt, de Gewone PCI dan zijn dit opties:

Linksys WMP600N (Goede kaart)

Sitecom wireless PCI card 300mbps (betrouwbare goede kaart)

TP-LINK TL-WN751ND (De wat langzamere variant)

TP-LINK TL-WN790ND (De snelste variant onder PCI)

Als je moederbord beide ondersteund zou ik voor de PCI-E x1 variant gaan
omdat die sneller toegang heeft tot het moederbord en dat je nog genoeg ruimte overhoud voor het installeren voor misschien een videokaart in de toekomst

ik hoop dat dit je geholpen heeft :thumb::thumb:

@ AsusUser

ik dank je hartelijk!
De pc is niet in mijn bezit maar bij iemand anders.
Ik denk dat het gewoon PCI is maar ik ben bang dat die daar geen 2 slots van heeft.
Ik zal het even navragen bij de klanten service aangezien de gene waarvan die is niet zoveel verstand heeft van computers.
Gr, Leek.

Nou dus mooi niet he.
Je hebt een serial nummer nodig wil je support krijgen.. ja die heb ik natuurlijk niet bij de hand.

Ga ik even verder kijken kom ik bij coolblue dit tegen.

Onder het kopje 'Aansluitingen':
PCI Express x1-poorten 3 maal
PCI Express x16-poorten 1 maal

En dan neem ik aan dat er al een videokaart in zit gemonteerd aangesloten op de PCI Express x16-poort, dus de enige optie is dan de PCI Express x1-poort, als ik het goed begrijp?

En kan jij/iemand mij uitleggen waar ik nu op moet letten met het aanschaffen van een netwerkkaart?

@ AsusUser
Jij hebt mij een aantal mooie opties getoond, maar hoe kan ik deze nu nog verder vergelijken onder elkaar?

Alvast bedankt.

Gr,
Leek.

De videokaart indien los natuurlijk in het Pci-E x16 slot gestoken, maar als het een op het moederbord geintegreerde kaart is zou dat niet zo zijn
maar als je dus de 1x sloten hebt kun je het beste die Snellere Asus Nemen (vandaar mijn gebruikersnaam xD asus is the best!) en dat is een best wel klein kaartje, dus, gewoon kaartje insteken
pc opstarten, drivers installeren en dan gewoon verbinding maken met de router, je kunt indien nodig nog zelfs de antennes omdraaien voor beter ontvangst
deze dus: http://www.alternate.nl/html/produc...1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Netwerk+adapters mooi kaartje had hem eerst ook, maar voor gaming is het niks omdat je dan heel erg traag bent, maar dan heb ik het over call of duty modern warfare 3...

@AsusUser

Ik dank je hartelijk!
Maar deze is meer dan goed genoeg voor normaal gebruik van internet (denk aan af en toe een filmpje te streamen of websites bouwen)?

Gr,
Leek.

ja zat, is goed snel genoeg 300mb/s is zat, ok niet zo snel als kabel maar is alsnog snel genoeg

hartelijk dank.
Van het weekend zal ik deze bestellen en dan ga ik kijken of ik ergens volgende week / weekend even bij die kerel langs kan gaan.
Je krijgt van mij een update nog of alles gelukt is!
Zo niet dan krijg je nog een vraag :D

gr,
Leek.

ok vergeet niet als je klaar bent het topic te sluiten, krijg je niet ineens over 2 jaar een ander iemand die gaat reageren xD

Hoi, nog een vraag.
Hij heeft er een 'Realtek PCIe GBE Family controller' netwerk kaart in zitten.
Ik krijg nou niet uitgepuzzeld of dit een draadloze netwerk kaart is te ja of te nee.
Jullie enig idee?

Stel dit is geen draadloze netwerk kaart, dan koop ik dus de eerder voorgestelde kaart bij alternate. Zodra deze binnen is zet ik deze erin.
Kan de andere netwerk kaart gewoon blijven zitten?
Ja toch? anders kan ik toch geen netwerkkabel meer aansluiten?

Gr,
Leek.

Laatst bewerkt:
even kijken naar het kaartje, aan de achterkant, als er antenne's uitsteken, dan is hij draadloos, als er een LAN port in zit is het gewoon een netwerkkaartje voor de kabel

Goeden morgen,

Nou reactie terug, er steken geen antennes uit dus het is een netwerkkaart met een lan-kabel. Ik ga vanavond die wireless kaart bestellen.
Hoe zit het trouwens met 2 netwerkkaarten in een PC, dat kan toch gewoon neem ik aan?

MVG,
Leek.

ja, maar als er wel een slot beschikbaar is, anders moet je de andere kaart gewoon eruit halen

Kaart is gekocht, wordt vandaag of morgen geleverd.
Ik zal hem woensdag installeren en dan zullen jullie woensdag/donderdag avond horen hoe het is gegaan.

Laatst bewerkt:
Zo gisteravond om 20:00uur kast opgeschroefd, om 20:05uur zat het kaartje erin, om 20:10uur was de software aan het installeren en om 20:15uur was de pc opnieuw gestart en kon er na het invoeren van de router gegevens zo verbinding worden gemaakt met het internet, kort samengevat: GEWELDIG! top kerel het werkt perfect.

Mijn vraag is hierbij beantwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan