HP pavilion s7630 wordt soms GPU 87 Graden heet bij een gewoon internet gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen ik heb gedaan wat u zij de Cpu is 37C Moederbord 53C en de Gpu 54C.

Laatst bewerkt:
Moederbord temperatuur is toch vrij hoog, lijkt mij een geval van te weinig airflow dus ik zou om te beginnen 1 of 2 extra ventilators plaatsen indien de behuizing die mogelijkheid biedt.

Als de temperatuur al 53 is op moment dat hij aangaat, heeft extra airflow geen zin want dan is de sensor brak.

Die mogelijkheid biedt mijn pc niet om dat het een kleine pc is en er past geen koeler meer in er is maar een koeler aanwezig en dat die voor de processor.
of moet ik een betere processor koeler kopen?

Hoeveel graden moet ie dan zijn als hij aangaat?
En wat zou dan eigenlijk de temperatuur kunnen zijn van de pc?

Als je pc aangaat heeft hij normaal gesproken de temperatuur van de omgeving. Dus tenzij je de CV extreem hoog hebt staan :d lijkt me dat er iets is met de sensor.

Je kunt trouwens nog met het prog Speedfan proberen de koelerfans constant op max te zetten en kijken of dat iets helpt.

De temperatuur van de Cpu is nu 45C en van de Moederbord 60C en de Gpu 57 ben nog bezig met het downloaden van Speedfan.

Dit zegt Speedfan hier screenshot Temperatuur.jpgTemperatuur.jpg
En mijn Fan snelheid staat op 100%

Laatst bewerkt:
Hallo

Controleer eens of de c.p.u. fan niet verkeerd om is gemonteerd ...

Normaal gezien moet deze blazen op de c.p.u. en het motherboard (chipset).

Draait de ventilator nog die in de voeding is gemonteerd ???

Aanzuigopeningen niet vergeten zuiver te maken ???

Peter

De processor koeler is goed gemonteerd en de voeding ventilatie draait gewoon normaal en ik heb ook de aanzuigopeningen zuiver gemaakt.

Ik denk dat die temp 1 sensor niet goed is. De rest van de temperatuur is vrij normaal.
CPU geeft aan 44 en 47 graden en dat is redelijk want op dat andere scherm zie je dat hij al redelijk druk bezig is (52% actief)
De rest van de temperatuur (local 36graden, temp 2 32graden en HDD 29 graden) komt aardig overeen met elkaar.

Als je moederbord inderdaad 60 graden zou zijn dan zou je harddisk nooit 29 graden blijven.

Dus óf temp 1 sensor is defect of hij wordt op dat moederbord niet gebruikt en geeft daarom een foute waarde aan. Ik denk dat temp 2 eerder de temperatuur van je moederbord aangeeft net als Local.

edit: Het ziet er ook naar uit dat ook de fans niet herkend worden en op één na op 0 staan.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw advies mijn vraag is nu opgelost en ik heb maar 2 Ventilaties 1 voeding 2 Processorkoeling.

Bedankt voor al jullie tijd ben jullie heel erg dankbaar.

Met vriendelijke groet,

1Computers

Graag gedaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan