hp photosmart 5280 adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

indigo333

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2008
hallo,

afgelopen week is zowel mijn adapter van mijn laptop als de adapter van mijn printer doorgebrand, ze stonden wel op 2 verschillende punten aangesloten in de huiskamer, volgens mijn vader kan het niet aan de stroom in de flat liggen klopt dat?
eerst had ik nml geen enkele problemen.
ik heb ondertussen de adapter voor laptop vervangen , maar kan geen adapter vinden voor de photosmart
iemand een idee waar ik deze kan vinden?
mag ook een ander merk zijn wat erop past
alvast bedankt

dank je peter, maar nog geen antwoord op de vraag hoe dat kan met de stroom?

Hallo

"maar nog geen antwoord op de vraag hoe dat kan met de stroom? "

Veel te weinig nuttige info om hier een sluitend antwoord op te geven , maar indien ik een gok moet wagen ....

2 geschakelde voeding die tegelijk sneuvelen is op z'n minst gezegd ... ongeloofwaardig.

Deze zijn standaard zo beveiligd , dat ze bijna niet/nooit defekt kunnen geraken.

De enige manier , is , terwijl deze belast zijn , kort opeenvolgend de primaire voeding in/uit te schakelen.

De veelvuldige interne piekspanningen kunnen dan de interne (gesoldeerde) zekering doen springen.

Dit is trouwens ook het meest voorkomende defekt bij een al iets gedateerde geschakelde voeding.

Een andere mogelijkheid .... een geschakelde voeding die een aarding vereist voor korrekte werkibg aansluiten op een niet geaard stopkontakt.

Meestal heb je dan echter ook nog andere "foutsymptomen" ... veelvoorkomend 115v op het chassis v/d p.c.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan