HP Photosmart 7510 kwaliteitsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homeseeker1

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Beste mensen,

Ik heb onlangs een HP Photosmart 7510 aangeschaft en heb nogal een raar probleem.
Bij het printen van (meestal) kleine letters of figuren krijg ik een hele slechte printkwaliteit, het is wat dof. Lijkt een beetje op de situatie als de cartridges bijna leeg zijn (deze zijn helemaal vol!).

Zie afbeelding onderaan deze post.

De printer is nog redelijk nieuw, de cartridges zijn niet origineel. Dit zou helemaal niet uit moeten maken aangezien de kwaliteit gewoon goed is, behalve bij kleinere figuurtjes.
Ik heb de cartridges al gereinigd, printkop uitgelijnd (via het menu) en zelfs handmatig de printkop schoongemaakt (volgens instructries, laten weken in warm water en dan laten drogen, opnieuw reiniging in het menu uitvoeren).

Wat moet ik nu doen? Een nieuwe kost al gauw €100 en daar heb ik echt geen zin in. Er zit geen garantie op de printer.
Help mij aub.

SmNdHgT.jpg

Ik lees dat je geen HP cartridges hebt.
Zorg er voor dat je een huismerk neemt met een HP chip. Je hebt ze namelijk met en zonder die HP chip.

Bij 123inkt kan je het huismerk kopen met HP chip.
http://www.123inkt.nl/search/?search=HP+Photosmart+7510

Maar bij winkels zoals Europarts hebben ze vaak een pakket van 3 kleur en zwart in de aanbieding voor nog geen 3 tientjes.

HP doet gewoon heel moeilijk als je andere merken er in stopt zonder die chip.

Laatst bewerkt:
Softwarematig is alles goed, de cartridges zijn niet origineel maar wel met HP chips. Alles werkt naar behoren behalve bij zwarte inkt.
Ik heb zojuist contact gehad met HP en ze probeerden mijn een nieuwe printer te verkopen. Dit is vanwege mijn budget geen optie.

Zojuist heb ik de cartridgewinkel gemaild, ik denk eerlijk gezegd dat het aan de zwarte cartridges ligt. Ik heb de printkop zo goed mogelijk schoongemaakt ('s nachts laten weken), en alles werkt perfect, behalve met zwart.

Nou, dan koop je toch een nieuwe zwarte, dat kost niet zo veel.
Dan weet je het gelijk.

Hallo

Bij dit model printer zit de printerkop blijkbaar in de printer ...

Het zou kunnen liggen aan de kwaliteit van de toegepaste inkt ... wat je vlug kunt uitsluiten door eens een merk inktcartridge te kopen ...

De samenstelling tussen namaak inkt en de originele is verschillend.

Persoonlijk denk ik eerder dat je het euvel dient te zoeken in de printerkop zelf ... gedeeltelijk verstopt , waardoor er onvoldoende flow is.

"Lijkt een beetje op de situatie als de cartridges bijna leeg zijn (deze zijn helemaal vol!)."

Er bestaat reinigiingsvloeistof om de koppen te reinigen , persoonlijk heb ik hiermee geen positieve ervaringen ... de inktkanalen gaan nooit meer helemaal open.

Uiteraard kun je altijd eens proberen met die vloeistof ... een nee heb je , een ja kun je ...

Om u een idee te geven wat een en ander kost :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=HP+Photosmart+7510&_sacat=0

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...13&_nkw=HP+Photosmart+7510+printhead&_sacat=0

Peter

Laatst bewerkt:
VDK_P: als je bovenstaande had gelezen heeft hij wel een namaak met HP chip. En had je mijn bericht gelezen. ;)

Ikzelf gaf de tip al om een hele echte zwarte te kopen, zodat de TS kan zien of het werkelijk daar aan ligt.

Hallo

Klopt ...

Ik vermoed toch dat het ene antwoord iets duidelijker is dan het andere ...:o

Zoals je zelf ook kunt lezen , is het zo goed als zeker niet de inkt , maar eerder een verstopte printkop.

Altijd jammer om dergelijke reakties te lezen , waardoor je niet anders kunt dan reageren ...

Peter

Laatst bewerkt:
Zoals je zelf ook kunt lezen , is het zo goed als zeker niet de inkt , maar eerder een verstopte printkop.
Daarom zei ik dat hij beter even een nieuwe zwarte kan kopen, dan merk je het vanzelf.

Maar ik snap totaal je bericht niet hoor, dat het ene antwoord duidelijker zou moeten zijn dan het andere. Ik geloof dat we allemaal proberen te helpen. Hoe we het antwoord ook omschrijven. We zijn allemaal gelijk hier, hoe we ook schrijven.

Betreffende printer heeft een vaste printkop, daarom heeft het kopen van een orginele cardtridge geen zin....zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen..?
Lees je quote van VDK_P nog eens..?

Doorblazen met een rietje proberen en doe het op een papieren zakdoekje, zie je gelijk of het patroon van de spuitkop regelmatig is of niet.

De TS schrijft:
ik denk eerlijk gezegd dat het aan de zwarte cartridges ligt.
En daar ben ik van uit gegaan.
Daarom schreef ik:
Zorg er voor dat je een huismerk neemt met een HP chip. Je hebt ze namelijk met en zonder die HP chip.

vdk schrijft:
Het zou kunnen liggen aan de kwaliteit van de toegepaste inkt ... wat je vlug kunt uitsluiten door eens een merk inktcartridge te kopen ...
En dat is wat ik ook opperde.

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen.

Dat het aan de vaste printkop ligt is nog niet bevestigd.

http://support.hp.com/us-en/document/c02945355
Even zoeken en je had het geweten, @VDK_P zegt niet zomaar wat......

Waarom niet?

Heb hem niet nieuw gekocht, weet niet precies hoe het heet maar het is gelijk aan iets zoals 'second life' voor electronica.
Ik heb de inktwinkel gemaild en hoop dat ik nieuwe cartridges krijg, ik ben ook een arme student dus nieuwe cartridges kopen is ook niet een rappe optie.

Zelf denk ik dat het tussen de cartridge en de printkop ligt, softwarematig of het soort stopcontact waarop de printer aangesloten zit (hoorde ik ook ergens) moet niet uitmaken.
Het gebeurd alleen bij zwarte inkt, dus ik denk zelf dat het of de cartridges zijn of de printkop.

Is er een manier om deze nóg beter schoon te maken? Zoals in het begin beschreven heb ik al talloze keren via het menu schoongemaakt en zelf ook de printkop laten weken, dit helpt allemaal niet.

Hallo

Mits deze site door velen gebruikt wordt als vraagbaak toch nog het volgende ...

Heb vandaag als test eens een compleet verstopte printkop een paar uur laten weken in lauw water met enkele druppels dreft ...

Nadien in een ultrasoon reiniger met dezelfde cocktail mix , en ... de printkopkanalen laten allemaal terug inkt door ...

Uiteraard niet de complete printkop onderdompelen , maar enkel het gedeelte die in kontakt komt met de inkt , en die vermoedelijk was verstopt.

Printkop wel niet getest op printkwaliteit en korrekte werking , maar persoonlijk vindt ik het al een goed resultaat van volledig verstopt , tot terug inktflow hebben ... , enkel met zeepsop.

Dit , incombinatie met speciale printkopreinigingsvloeistof , kan misschien wel tot bevredigende resultaten leiden ???

Zo goed als zeker zal dit nog efficienter zijn bij een slechts gedeeltelijk verstopte printkop , en indien men de "korrekte" reinigingsvloeistof gebruikt ...

Uiteraard uit te voeren op eigen risico ....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan