HP Photosmart Plus B210a foutmelding B8145558

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inge1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2015
Als ik de printer aanzet .... stopt hij halverwege met het heen en weer schuiven van de cartridges en komt met de foutmelding B8145558. Keer op keer zegt de printer...sluit af en start opnieuw. Dat doe ik maar nee hoor weer hetzelfde verhaal. Ik ben ten einde raad. Wat kan het toch zijn? Weet iemand het?

Dezelfde melding heb ik ook nu en hiervoor heb ik een post op het HP Forum gelogd.

Hier gaf een poster mij het advies om de printer firmware te resetten doormiddel van het onderstaande advies.

To access the Support Menu from Home/Idle Screen , touch the control panel 4 times in this order - Bottom-Left (BL)/ Top Left (TL)/ BL/ BL until Support Menu displays on the control panel, and then touch OK.

If you can get into the Support menu before the screen goes blue and the error appears, arrow through to find the Resets menu, then in Resets, look for Semi Full Reset.

If you can not get into the Support menu, then it seems it is time for a replacement printer. What you can do, is use the following link to create yourself a case number, then call and it may help speed up the call process:

Step 1. Open link: www.hp.com/contacthp/
Step 2. Enter Product number or select to auto detect
Step 3. Scroll down to "Still need help? Complete the form to select your contact options"
Step 4. Scroll down and click on: HP contact options - click on Get phone number

Case number and phone number appear.

Dit heeft voor mij een gedeeltelijke oplossing gegeven. Doordat de draadloze netwerk instellingen gereset zijn, en hij niet meer met een draadloos netwerk verbind, heb ik geen error meldingen meer. Nu kan ik zonder problemen met de USB kabel gebruik maken van de scanner/printer.

Ben nog zoekende naar andere oplossingen, maar dit helpt me in elk geval.

Update:

Hoewel ik via een tweede router initieel een verbinding kon instellen, werdt er geen verbinding gemaakt. Ook geen foutmelding, maar dit liet alleen de USB kabel als enig optie over. Na een nacht aan te hebben gestaan is er een draadloze verbinding tussen de tweede draadloze router en de printer tot stand gekomen. Hoe en waardoor, geen idee. Echter, de optimist in mij dacht dat hierdoor het probleem met de primaire router ook opgelost zou zijn. Helaas, dat was niet het geval. Bij het herinstellen kreeg ik weer de oude-vertrouwde foutmelding.

Opnieuw de verbinding met de tweede router ingesteld en de verbinding werdt nu wel direct tussen printer en router opgezet. Echter, het viel me op dat het IP adres met 168 begon en niet 192, zoals de rest van mijn netwerk. Omdat de router niet meer dan een draadloos access point is, heb ik het IP adres handmatig insteld. Toen kon ik vanaf mijn notebook verbonden aan de primary draadloze netwerk weer met de printer praten.

Met dit success weer opnieuw de connectie met de primaire draadloze router ingesteld. Succes. Klaarblijkelijk is er iets in de DHCP instellingen van de router of printer die ervoor zorgen dat de printer een foutmelding geeft. Na de herinstallatie van de drivers op de printer kan ik weer printen en scannen.

Je kunt de printer in de primaire router ook een vast IP-adres toewijzen op basis van MAC-adres en in de 2e router de DHCP-server uitschakelen en de kabel vanaf de primaire router aansluiten op een LAN-poort van de 2e router i.p.v. de WAN.
Op die manier werkt de 2e router eigenlijk als domme switch en wordt het uitdelen van IP's door de primaire router verzorgt, dan had je het waarschijnlijk sneller voor elkaar gehad..:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan