HP Precisionscan werkt niet onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans van Leur

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2003
Nieuwe Pc werkt onder XP. Kan stuurprogramma voor scanner Scanjet 4100C niet installeren. Bij HP gezocht naar nieuw stuurprogramma, maar dat levert niets op; alleen updates, waar ik niet aan heb. Geprobeerd oud stuurprogramma te installeren met daarbij comptabiliteitsmodus Windows 98 en ME, maar ook dat lukt niet. (krijg de melding dat HP nieuwe scanners en software heeft !!!)

Wie weet oplossing? want ik heb geen zin om HP te sponsoren en alleen hierom een nieuwe scanner te kopen.

Hans

Ik heb altijd moeite om hp scanners te installeren. Iedere keer wel weer een foutmelding.

Heb je wel EERST de software geinstalleerd zonder dat de scanner aangesloten is? Als het een USB scanner is mag je die nooit aansluiten voordat de software erop staat. Maar misschien wist je dat al.

lukt nog niet

Hallo allemaal, bedankt voor jullie hulp, maar ik ben er nog niet uit.

JKoelman en Patrickt: deze update had ik ook al gevonden. Maar dan moet ik eerst het oude programma geinstalleerd hebben (dat denk ik tenminste; met de update alleen gebeurt er niets).
Het installeren van de oude software (via D:\setup.exe) loopt direct vast op de mededeling "In USBsetup is een fout opgetreden en moet nu worden afgesloten"

Tanja: Ik heb de USB-aansluiting eruit gehaald (wist ik trouwens niet) maar dat maakt verder geen verschil.

Hebben jullie nog meer tips? Alvast bedankt voor julllie spontane hulp.

Groetjes, Hans

Re: lukt nog niet

Geplaatst door Hans van Leur
Tanja: Ik heb de USB-aansluiting eruit gehaald (wist ik trouwens niet) maar dat maakt verder geen verschil.

Groetjes, Hans

Heb je de volgorde helemaal goed gedaan? Dat is echt heel belangrijk.

Usb kabel eruit halen, opnieuw opstarten, oude software verwijderen , opnieuw opstarten. Nieuwe software installeren, dan usb erin.

Als dat niet lukt is het toch een ander probleem.

Misschien als je de EXACTE foutmelding hier plaatst, dat google er iets mee kan.

Dan zal ik blijkbaar wel een super XP computer hebben :8-0:

Ik hoefde hem alleen maar in te pluggen en XP had hem direct gevonden en geinstalleerd. Kon dus ook direct scannen met de wizard van XP !! Later pas heb ik de software er bij geinstalleerd en dit gaf ook geen problemen........

Zal wel weer zo'n mysterie van MS zijn :rolleyes:

Als dat zo is heeft Hans van Leur misschien niet SP1 en alle windows updates geinstalleerd, dat kan natuurlijk ook, omdat het bij jou wel werkt.

Aangezien er heel weinig vragen op google komen over deze scanner, denk ik inderdaad dat we het in die richting moeten zoeken.:)

Tanja,

idd, ik had er wel vergeten bij te vertellen dat mijn PC helemaal up-to-date is qua Service packs en hotfixes.

Mogelijk is dit ook al een groot voordeel :)

Dat bedoelde ik inderdaad ook:) Ik ging er bij jou ook vanuit dat alles up to date was. Nu maar afwachten of Hans van Leur dat ook allemaal up to date heeft.

We zullen het wel horen:D

Laatst bewerkt:
Oplossing

:) :thumb:

Ik ben eruit! Met dank aan J.Koelman heb ik verder gezocht op Driverguide.com (login: drivers, all)
en heb daar voor de Scanjet 4100C het programma Scanner.exe van Nina gedownload.
Daarna nog de patch sj653mu en sj407en eroverheen om er de foutmeldingen uit te halen en het werkt weer prima.
Nog bedankt voor degene die mij op weg hebben geholpen.

Groet,

Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan