HP printer binnen gedaan voor reparatie, ander(reeds gebruikt model) terug gekregen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesje1974

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2012
Hoi,

Op 21 mei 2012 kochten we bij Colruyt een HP Officejet 6500A printer.
Al van bij aanvang vertoonde hij bij het printen witte strepen in de tekst.
Na het steken van nieuwe cartridges (originele) bleef het probleem aanhouden. We hebben de printer weer naar Colruyt gebracht
die hem naar HP stuurden. Hij was nog in garantie.
Gisteren hebben we een printer van hetzelfde model terug gekregen, maar het is een andere (reeds gebruikte) printer! We hadden een foto genomen van de serienummer van onze originele. Dit model heeft een andere serienummer, is vuil en had geen originele doos. Wel hetzelfde model.
Zijn dit normale praktijken?
Is het niet normaal dat, als ik mijn printer voor herstelling binnen doe, ik mijn eigen herstelde printer terug krijg of een nieuwe (als hij niet kan gemaakt worden)?
Weet iemand hier iets meer over?

Groetjes

Teruggaan naar Colruyt, zij zijn verantwoordelijk voor de aangeboden reparatie, zij moeten zorgen dat je je eigen gerepareerde printer terugkrijgt, of anders moeten zij je een nagelnieuwe of een gelijkwaardige model leveren.
Dit is duidelijk geen normale gang van zaken.

Dank je wel voor je reactie. Ik weet nu wat mij morgen te doen staat.

Groetjes

Nee. De fabrikant moet de herstelling binnen garantie uitvoeren. Hoe hij dit doet mag hij zelf bepalen en dat zou dus ook een vervangend exemplaar mogen zijn. Wel is het natuurlijk zo dat dit vervangend exemplaar in goede staat moet zijn.

Nee. De fabrikant moet de herstelling binnen garantie uitvoeren. Hoe hij dit doet mag hij zelf bepalen en dat zou dus ook een vervangend exemplaar mogen zijn. Wel is het natuurlijk zo dat dit vervangend exemplaar in goede staat moet zijn.

Ondertussen heb ik contact opgenomen met Colruyt zelf.
Zij waren hoe dan ook niet te spreken over de praktijken van HP. Zij hebben vandaag contact opgenomen met HP en ik krijg een volledig nieuw toestel.
Zou het ook raar vinden. Onze eerste toestel was nog geen jaar oud en werd niet heel veel gebruikt. Nu kregen we een ander toestel (weliswaar van hetzelfde type) dat kraakte langs alle kanten.

Nu, ik ben heel blij met de geboden service van Colruyt.

Probleem opgelost dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan