Opgelost HP printer verbinden met Wifi lukt niet

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Beste mensen, ik heb een HP Laserjet MFP M139-M142. Deze is er plotseling mee gestopt.
Het wifi symbooltje knippert met een oranje uitroepteken eronder...
Opnieuw printer verbonden na de driver eruit gegeooid te hebben. Printer wordt herkend, maar het probleem is dat Wifi niet werkt voor de printer.
Ik heb een Desktop Pc met de printer verbonden via kabel. Ik wil Wifi eigenlijk niet, maar ja dat moet blijkbaar. Enige wat ik doe is via de PC af en toe wat naar de printer sturen.
Via HP Smart en andere "hulp" van HP kom ik er niet uit.
Hoe kan ik mijn printer weer met Wifi verbinden en nog liever: kan ik ook zonder Wifi printen?
Dank alvast,
Jos

Heb je de printer al eens gereset?

Factory reset volgens HP:
Restore factory defaults on HP LaserJet MFP M139-M142 printers
  1. Disconnect the printer power cord.
  2. On the control panel, press and hold the Up and Cancel buttons.
  3. Without releasing the buttons, reconnect the power cord.
  4. Release the buttons when an nv message displays on the control panel.

Factory reset volgens HP:
Restore factory defaults on HP LaserJet MFP M139-M142 printers
  1. Disconnect the printer power cord.
  2. On the control panel, press and hold the Up and Cancel buttons.
  3. Without releasing the buttons, reconnect the power cord.
  4. Release the buttons when an nv message displays on the control paneHe

Heb ik gedaan! En inderdaad kwam die melding NV op de display, daarna HP, toen niks en helaas weer het oude liedje: blauwe knipperend wifi symbool met knipperend uitroepteken eronder

Aar, die handleiding van HP is een halve pagina lang, kun je niks mee

Heb je op die locatie wel een goede wifi verbinding?
Probeert de printer wel met het juiste wifi netwerk te verbinden?

Het is opgelost! Ik heb nog eens gekeken in Instelling - Printers en scanners. Daar stond mijn printer 2x tussen. Heb ik weg gehaald, toen usb-kabel eruit en er weer in. Printer werd gevonden. En toen kwam ik automatisch in een menu met stappen om te configureren! Juiste netwerk werd gevonden en alle stappen doorlopen. Dit menu heb ik nooit gezien, anders was het eenvoudig. Als laatste stap vraagt ie om account te maken. Heb ik overgeslagen. Of moet dat wel? Want printen gaat goed nu! Dank allen

Als 'ie werkt, niks meer aan doen uiteraard.
Een aaccount is nergens voor nodig.

Ik heb een HP All-In-One, aangesloten via wifi en kan onder probleem scannen zonder ergens een account aangemaakt te hebben.

Ik heb een HP All-In-One, aangesloten via wifi en kan onder probleem scannen zonder ergens een account aangemaakt te hebben.
Via de HP software? Of op alternatieve wijze?

Via de bijgeleverde software (download).
Daar wordt inderdaad de mogelijkheid geboden om een account aan te maken.
Dat heb ik dus overgeslagen.

Ook heb ik een All-In-One van Epson.
Daar wordt ook die mogelijkheid geboden.
Ook overgeslagen.

Hm, dan heb ik denk ik een 'geen interesse' afsluit-kruisje gemist op het aanmeldscherm. Ik zal d'r eens op letten.

Ik kan wel naar het netwerk scannen waarbij eenmalig, logisch, om een lokaal account werd gevraagd.

Terug
Bovenaan Onderaan