HP ProBook 4510s kan geen updates installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo allemaal

Ik ben bezig met een HP ProBook 4510s opnieuw te installeren met een Windows 7 Professional maar de dvd die ik
liggen heb is niet meer up-to-date dus moet ik mijn computer bijwerken via Windows update.
Als ik Windows update open en de computer dan naar updates laat zoeken (manueel dus) blijft
hij een eeuwigheid bezig terwijl andere computers al lang de updates kunnen installeren.
Echter als ik de computer uitschakel begint de laptop alle updates te installeren.

Gisteren sloot ik hem dus af en hij moest 192 updates installeren, allemaal goed en wel.
Ik laat ze hem dan ook rustig installeren maar eens als ik mijn laptop weer opstart
verschijnt er op het scherm "Windows updates configureren, ...% voltooid, schakel de computer niet uit" maar opeens
veranderd het scherm dan naar "Fout bij configureren van Windows-updates, Wijzigingen ongedaan maken"

En zo blijft de computer maar doorgaan... Iemand een idee wat de oorzaak is van het probleem?

Specificaties:
- HP ProBook 4510s
- Intel® Core™2 Duo Processor T6570 (2M Cache, 2.10 GHz, 800 MHz FSB)
- 2GB DDR3 1066MHz
- 160GB WD Black (7200 rmp - geen beschadigde secotren e.d.-
- Windows 7 Professional 64-bit
- ongeveer 6 jaar oud

Hoi,

Ik ben zo vrij geweest om je vraag naar de windwos 7 sectie te verplaatsen komt volgens mij daar beter tot zijn recht als in de laptop sectie.Succes met je vraag

Laatst bewerkt:
Hoi,
Verander de instellingen van Windows Update.
Configscherm>Windows Update>linker deelvenster: klik op instellingen wijzigen
Kies de optie : Naar updates zoeken maar laat mij bepalen of ik ze wil downloaden en installeren o.i.d.
Vink de belangrijkste updates aan op datumvolgorde (niet de optionele) en update in quota van 20.
Tip: Zet je 3e party beveiligingssoftware tijdelijk uit tijdens het updaten (antivirus en firewall), de updates gaan via een beveiligde verbinding.

Krijg je onderweg (pakweg bij het 5e quotum) weer die foutmelding dan weet je dat je bij de laatste 20 updates moet zoeken via "updategeschiedenis weergeven".
Dan ben je in ieder geval niet alle updates kwijt, meestal wordt dan aangegeven welke update niet is geïnstalleerd (updategeschiedenis).
(Daar kun je foute updates verbergen e/o verwijderen. Als je ze niet verbergt worden ze de volgende keer weer aangeboden).
Zoek b.v. via Google (KB nummer) wat het probleem is en of er een fix voor is. Verberg anders die update.

Nuttige link over SP1.

Kijk ook bij de fabrikant van je laptop (HP) of er wellicht een fix is voor het installeren van SP1, kan me daar vaag iets van herinneren.
Het is wat werk maar dan heb je ook wat.

Maak, als alles gelukt is, een image van je schijf want een HDD van 6 jaar oud is toch riskant.
Een image kun je evt. terugzetten op een nieuwe schijf mocht dat nodig zijn.
Gratis image- en clonesoftware (heb zelf geen ervaring met deze software), maar is van een betrouwbare bron.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan