PuppyZwolle
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 feb 2004
- Berichten
- 119
Beste mensen,
Mijn zoon heeft zijn eigen notebook.... nou ja, had. Hij werd steeds trager en kreeg steeds meer kuren. Aangezien alles van een beetje belang 'in the could' zit leek het me een goed idee om een 'clean install' te doen. Via de HP hulp probeerde ik de hele handel maar eens terug te zetten naar fabrieks instelling.
U voelt hem waarschijnlijk al aankomen: Woops een foutmelding...crash en..... weg Windows, weg schijfpartities (voorzover ik dat dan kan inschatten).... alleen de HP startmenu is er nog; HP logo en "Press the ESC key for startup Menu".
En nee; er is geen opstart/backup CD, DVD of iets dergelijks. Waarschijnlijk wel gemaakt maar spoorloos.
System diagnosis werkt wel:
Memory test: Passed
Hard Disk Check,
quick check,
Smartcheck: Passed.
Short DST: failed
Failure ID: 90E7JW-1JG75S-QFPJWJ-60SX03
Lange check: Failure ID: 90E7JW-1JG75S-QFPJWJ-61A703
Uiteraard geeft HP nog een hele zwik aan info zoals SKUnummer, bios versie etc. Dus mocht daar info tussen zitten die helpt geeft ik die.
Ik kan dus niet opnieuw installeren. En waarschijnlijk is de harde schijf onherstelbaar. De HP site is voor mij zo onoverzichtelijk dat ik er hoofdpijn van krijg...
Dus wend ik mij tot mijn goede vrienden van HelpMij.nl
#1 Algemeen advies graag.
#2 Nieuwe harde schijf? Heb ik opties?
#3 Ik vond deze

Is dit wat?
#4 Hoe krijg ik ProWindows8 terug. Ik neem niet aan dat die ge-preinstaleerd op zo'n nieuwe schijf staat. En zo'n handige Windows sticker zit niet op mijn notebook. Alleen een kleine ProWindows sticker zonder Serial
Alvast hartelijk bedankt voor de geboden hulp.
Mijn zoon heeft zijn eigen notebook.... nou ja, had. Hij werd steeds trager en kreeg steeds meer kuren. Aangezien alles van een beetje belang 'in the could' zit leek het me een goed idee om een 'clean install' te doen. Via de HP hulp probeerde ik de hele handel maar eens terug te zetten naar fabrieks instelling.
U voelt hem waarschijnlijk al aankomen: Woops een foutmelding...crash en..... weg Windows, weg schijfpartities (voorzover ik dat dan kan inschatten).... alleen de HP startmenu is er nog; HP logo en "Press the ESC key for startup Menu".
En nee; er is geen opstart/backup CD, DVD of iets dergelijks. Waarschijnlijk wel gemaakt maar spoorloos.
System diagnosis werkt wel:
Memory test: Passed
Hard Disk Check,
quick check,
Smartcheck: Passed.
Short DST: failed
Failure ID: 90E7JW-1JG75S-QFPJWJ-60SX03
Lange check: Failure ID: 90E7JW-1JG75S-QFPJWJ-61A703
Uiteraard geeft HP nog een hele zwik aan info zoals SKUnummer, bios versie etc. Dus mocht daar info tussen zitten die helpt geeft ik die.
Ik kan dus niet opnieuw installeren. En waarschijnlijk is de harde schijf onherstelbaar. De HP site is voor mij zo onoverzichtelijk dat ik er hoofdpijn van krijg...
Dus wend ik mij tot mijn goede vrienden van HelpMij.nl
#1 Algemeen advies graag.
#2 Nieuwe harde schijf? Heb ik opties?
#3 Ik vond deze

Is dit wat?
#4 Hoe krijg ik ProWindows8 terug. Ik neem niet aan dat die ge-preinstaleerd op zo'n nieuwe schijf staat. En zo'n handige Windows sticker zit niet op mijn notebook. Alleen een kleine ProWindows sticker zonder Serial
Alvast hartelijk bedankt voor de geboden hulp.
Laatst bewerkt: