Hp Probook 4740s problemen opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0444

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hallo Allemaal

Ik heb een probleem met mn laptop. (Hp Probook 4740s)
Ik zal het vanaf het beginnen vertellen.
Eerst had ik windows 10 erop ongeveer 2/3 maanden. En ik kreeg opeens vorige week last van die blauwe schermen en dat die dan opnieuw opstart.
En een dag later starte me laptop niet meer op.. ventilator die ging best (niet allerhardst) draaien en na de hp scherm bleef die zwart
Dus ik heb hem gerest naar windows 8 en ja hij deed het todat ik hem ging afsluiten, de volgende dag ging die weer niet aan, alleen de ventilator
dus heb weer gereset en daarna weer beetje gebruikt voor school en dan weer volgende dag hetzelfde probleem. Ik reset mn laptop 2 x per dag soms 1x
meestal na het reset heeft die weer opstart problemen daarom moet het 2x gereset worden. ik weet nog wat er op de laatste blauwe scherm stond: system_thread_exception_not_handled hard drive dus ik ga er vanuit dat het mn harde schijf is? maar als ik hem vervang lost dat de probleem op? en als ik een harde schijf moet kopen moet het hetzelfde zijn?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb het nog eff 2 weken nodig voor mn school examens daarna is het niet meer zo belangrijk :D

MVG!

Meer waarschijnlijk dat het een software- of driver gerelateerde fout is.
Wat je zou kunnen doen is in 'msconfig' alle opstartprogramma's en onder 'services' alle niet-Microsoft Services uit te schakelen en het zo te proberen.
Ook verwijderen van harddisk- of Cardreader-drivers kan helpen om te achterhalen welke de oorzaak is.

Grtz,
Stijn

Zou eens Crystal Discinfo installeren en uitvoeren en er een screenshot van maken en die hier plaatsen.
De screenshot die we graag willen zien moet er zo uit zien:
Crystal Discinfo.jpg

Meer waarschijnlijk dat het een software- of driver gerelateerde fout is.
Wat je zou kunnen doen is in 'msconfig' alle opstartprogramma's en onder 'services' alle niet-Microsoft Services uit te schakelen en het zo te proberen.
Ook verwijderen van harddisk- of Cardreader-drivers kan helpen om te achterhalen welke de oorzaak is.

Grtz,
Stijn
Hoi Stijn
Ik denk dat het niet veel te maken heeft met de software of de drivers want als ik mijn laptop reset dan hebben ze de versie die ik zo heb meegekregen van de winkel
En hoe kom ik achter het probleem als ik de harddisk - cardreader drivers verwijder?

Zou eens Crystal Discinfo installeren en uitvoeren en er een screenshot van maken en die hier plaatsen.
De screenshot die we graag willen zien moet er zo uit zien:
Bekijk bijlage 283677

Untitled.jpg

Bijlagen

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Dit soort problemen zelf ook vaak ondervonden, de standaard herstel image van een systeem is niet perse de meest betrouwbare. Na uitgave van een nieuw systeem komt de fabrikant vaak al met updates. Hiernaast voert Microsoft zelf ook vele updates uit waardoor e.e.a. niet altijd de meest goede combi is.
Ik heb ook gelezen dat soortgelijke melding over je harddisk in sommige gevallen veroorzaakt kan worden door een Videodriver of de driver voor je chipset

Als je cardreader- en hd-drivers uit Windows verwijdert zal bij herstart een veilige driver gestart worden (bij noodzakelijke hardware, vooral bekend bij videodrivers, een standaard vga driver wordt geladen met beperkte mogelijkheden, maar het werkt in ieder geval). Je zou ook kunnen kijken of in de veilige modus alles blijft draaien.

Op deze manier sluit je software en geïnstalleerde drivers uit. stuk voor stuk weer activeren tot het probleem zich voordoet en je hebt de oorzaak te pakken.

Succes in ieder geval met de zoektocht!

stel ik zou die cardreader en drivers die je zei verwijderen, kan ik dan nog normaal op youtube zonder lag of iets dergelijks?

en ik ben wel bereid om die dingen te verwijderen, maar moet het via veilige modus? en vanuit waar moet het verwijderd worden?

Laatst bewerkt door een moderator:
verwijderen van de drivers doe je in apparaatbeheer (configuratiescherm). Kan onder normale boot. Systeem zal vragen om een herstart en dan de nodige drivers installeren. Je kunt ook op zoek naar betere of andere drivers en die installeren.
Het gaat er in eerste instantie om te achterhalen welke drivers problemen geven om deze dan aan te passen.

verwijderen van de drivers doe je in apparaatbeheer (configuratiescherm). Kan onder normale boot. Systeem zal vragen om een herstart en dan de nodige drivers installeren. Je kunt ook op zoek naar betere of andere drivers en die installeren.
Het gaat er in eerste instantie om te achterhalen welke drivers problemen geven om deze dan aan te passen.

Untitled.jpg

kunt u ook zeggen welke dat zijn in die lijst?

Weet iemand wat ik kan doen hij start niet op zwarte scherm en ventilator draait hard... reset verhelpt het ook niet

Opstarten van de installatie-usbstick en in het 2e scherm ( na de taalkeuze ) kiezen voor "deze computer herstellen" en volg daarna de aanwijzingen die je krijgt.
Kies dan voor "Opstart-herstel" en kijk of dat je probleem oplost, zo niet, kies dan een andere optie uit de mogelijkheden die je op je scherm ziet.

Oplossing is
In de bios setup switchable graphics uitzetten zodat amd gpu uitstaat
Dan start die wel op :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan