HP PSC 1350 op USB-poort hoort dit zo??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Hallo,

Ik heb sinds deze week een nieuw systeem. Hierbij kocht ik tevens een HP PSC 1350 officejet.

Uiteraard is deze aangesloten via een USB (2.0) poort.
De CD die HP erbij leverde is gewoon bizar! Een enorme installatie routine wordt opgestart. Er wordt een zooi op je systeem gezet, zonder dat je weet wat er allemaal gebeurt. Aan het einde van het verhaal heb je er een driver op staan en twee software pakketen die groter zijn dan Photoshop 7.0 inclusief plugins....... en dat hele installatieproces duurt zo'n half uur......en dat op een P4 2,8 Ghz.
Anyway......

Wat is mijn probleem?? Ik moet nu de printer aan hebben staan wanneer ik mijn PC opstart anders krijg ik 'm never nooit aan 't scannen/printen onder XP. Ik moet dat ding toch gewoon kunnen aanzetten als ik dat wil, zeker ook als ik al in Word ofzo aan het werk ben?? Als ik dan kijk bij 'printers and faxes' staat daar de 1350 als default printer met status 'offline'. Als ik 'm dan online schakel print ie niets, en ligt het systeem vanaf dan plat omdat het proces spoolsv.exe (in task manager) alle resources wegvreet omdat ie z'n printopdracht niet kwijt kan......

Ik weet niet veel van USB-poorten enzo, maar ik heb 'm netjes volgens de voorschriften geinstalleerd (eerst software installeren, daarna pas printer aansluiten etc.)

Aan de achterkant van mijn PC zitten 4 USB poorten waarvan er 3 zijn doorgelinkt naar zo'n frontpanel (6 in 1 multipanel) en in de 4e zit m'n printer. Asl ik in m'n device manager kijk goochelt dat 6in1 frontpanel wat met mijn USB poorten. 't Zal wel goed zijn, maar ik snap het niet helemaal..... Zou dat van invloed kunnen zijn op het probleem wat ik nu heb??

Heb nu voor de derde keer alles opnieuw geinstalleerd, maar nog geen bevredigend resultaat.

Kortom (ben weer lang van stof...): is het normaal dat een USB printer aan moet staan bij het opstarten van de PC???????

Zelf vind ik van niet, maar misschien kan iemand me een beetje op weg helpen!

Alvast bedankt!!
Patrick

het zou handig zijn als je de usb stekker van je printer aan de voorzijde van je pc kan insteken.
Wil je gaan printen dan.....zet je eerst de printer aan....en dan steek je de usb stekker in je pc.
Zo doe ik het met mijn usb printer, die kan ik ook niet uitzetten,had hetzelfde.
Kortom,de printer staat uit en de usb stekker van de printer steekt niet in de pc. De pc start netjes op .
En als ik wil printer...enfin...staat hierboven beschreven.
Ik weet niet of er nog een beter antwoord op verklaring komt om jou oproep,ben nieuwsgierig ook,maar tot dan hoop ik dat jij wat hebt aan deze tip.

Oké flipper_oceaan en de anderen,

In elk geval iemand die hetzelfde 'probleem' heeft...
Ik zal het 'ns proberen met het inpluggen zoals jij dat doet.

Maar, het lijkt me toch niet de manier waarop het moet. Als ik een usb-stick in een usb-poort steek, wordt ie ook meteen herkend. Ik mag toch verwachten dat wanneer ik mijn printer aan zet dat iets degelijks gebeurt??

Hopelijk kan iemand aangeven dat hij/zij met een USB officejet NIET datzelfde probleem heeft.....

Of kan er iemand nog iets zeggen over de eventuele invloed van mijn 6 in1 mutipanel (zie eerste post).

Alvast bedankt!
Patrick

Het is uiteraard niet normaal dat je printer aan moet staan.
Deinstalleer alles van HP en voer een regclean uit.
Dan opnieuw installeren. De software eerst zonder de printer aan te sluiten. Daarna pas de printer aansluiten.

Succes.

Hoi Sigma,

Ik ga je advies vanavond volgen. Heb al eerder alles software gedeinstalleerd, maar nog geen regclean uitgevoerd. Misschien dat dat dan nog wat uitmaakt. Heb je nog een advies voor een regcleaner? Ik gebruik zelf regcleaner 4.3 by Jouni Vuorio (daar haal je zelf entries weg die bv. gerelateerd zijn aan bepaalde software). Werkt meestal wel goed.

Wat ik zo raar vind aan de installatieroutine van de bij de printer geleverde HP cdrom, is dat ie na x aantal minuten vraagt of je de printer wil connecten. Als je niet beter weet, dan doe ik dat dus. Waarna de installatieroutine verder gaat met installeren van software.

Ik ga nu helemaal niets connecten voordat alles erop staat, en als ik herstart zal ik 'm pas aansluiten.

Patrick

Die regcleaner is wel goed.

Heb zelf ook problemen gehad met aansluiten van HP apparatuur aan de USB ports.
Wanneer ik echter alle software eerst installeerde en dan pas de apparatuur aansloot dan werkte het meestal wel.
Overigens heeft HP zelf dit advies eens aan mij gegeven.

Ook andere geinstalleerde printers of printersoftware kan een probleem opleveren.
Dus deinstaleer alles.

Nou, ik heb alles gedaan zoals afgesproken. Maar alles is nog extact hetzelfde!

Heb alle HP software en devices verwijderd. Zelfs mijn via LPT1 aangesloten Laserjet gedeinstalleerd en losgekoppeld. Opnieuw opgestart. Daarna alles wat maar op HP leek met regcleaner geschoond. Na deinstallatie van de software staat trouwens c:\program files\hp nog steeds bomvol met de 'verwijderde software' . Die hp directory dus ook nog maar ff verwijderd. Printer losgekoppeld van de USB poort. Weer opnieuw opgestart

Dan opnieuw de software geinstalleerd. Alles helemaal uit laten reutelen en opnieuw opgestart. Daarna niets. Weer opnieuw opgestart, met nu wel de USB kabel aangesloten en de printer aan. Dan hervat de installatieroutine alsnog omdat ie ineens de scanner/printer ziet. Dan lijkt alles goed, maar is alles nog precies hetzelfde. Wanneer ik de volgende keer namelijk opstart met de printer uitgeschakeld, kan ik er vervolgens weer helemaal niets meer, en staat hij in mijn printerlijstje Offline.

Hmmm, ik baal hier een beetje van. Kan iemand hier nog een impuls aan geven??

Of heeft wellicht info of ik deze vraag ergens op een HP-site of telefoonnummer kwijt kan? Heeft iemand daar ervaring mee???

Alvast bedankt...

Patrick

Hoi,

Na mijn laatste mail heb ik qua software installatie helemaal niets veranderd. Maar ik voel me nu een beetje stom.... In mijn devicemanager had ik al deze tijd een vraagtekentje staan voor een 'USB Root HUB' staan, terwijl een ander voorkomen hiervan wél goed geïnstalleerd was. Dat vraagteken heb ik gedelete en opnieuw opgestart.

XP herkent ineens weer een USB mass storage device (of zoiets) en begint allerlei dingen te doen en blijkt e.e.a. nu wel goed te installeeren. Nu staan de entries van mijn officejet netjes verdeeld over een aantal Dot4 USB Entries (whatever they may be...) in mijn device manager, en het werkt!!!! Kan nu gerust mijn printer aanzetten terwijl mijn PC is opgestart en de status gaat netjes van offline naar ready!

Stom, van mij, had dat vraagteken al eerder moeten verwijderen en herstarten....een beter milieu begint bij jezelf.....

Dat vraagteken is destijds veroorzaakt toen ik mijn 6 in 1 front panel installeerde....misschien heeft iemand hier nog wat aan....

Probleem (voor mij) opgelost dus! Rest mij jullie te bedanken en misschien nog te vragen of iemand een grappig linkje weet naar een site waar de structuur/architectuur van USB poorten o.i.d. wordt uitgelegd (en/of hoe windows er mee omgaat)

Thanx,
Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan