HP PSC 1410 wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

CWhore

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Berichten
99
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe printer gekocht, namelijk een HP PSC 1410. Het is de bedoeling die op een notebook aan te sluiten. Ik heb alle stekkertjes aangesloten, krijg ik de melding: Het USB apparaat wordt niet herkend...
Er zat ook een cd'tje bij met de software voor de printer...meestal moet dit pas worden geinstalleerd als de printer is geinstalleerd. Maar ik dacht, misschien staat daar ook de driver wel op. Heb ik die software geinstalleerd, blijftie echter de melding geven dat het USB apparaat niet wordt herkend...:(
Weet iemand hoe ik dit moet oplossen??

Systeem: Microsoft Windows XP
Home Edition
Versie 2002
Service Pack 2

Computer: INtel(R) Celeron(R) M
processor 1.30 Ghz
Kloksnelheid: 1.30 Ghz, 224 MB

Wanneer je nog iets moet weten...zeg het dan...
Ik hoop dat iemand het weet...

EDIT: De USB poorten werken wel, want mijn digitale camera herkentie wel...
 
Laatst bewerkt:
Bij HP is het de bedoeling dat je eerst de software installeerd met de printer online, dan gaat deze de printer zoeken.

Maar wel vreemd. want als je de printer inplugd, zou windos nieuwe hardware moeten zien, die volgorde kun je beter niet gebruiken, krijg je later van die irritante popups van HP.
 
Bij HP is het de bedoeling dat je eerst de software installeerd met de printer online, dan gaat deze de printer zoeken.
Zou je misschien kunnen uitleggen hoe ik dit dan doe?
 
CWhore zei:
Zou je misschien kunnen uitleggen hoe ik dit dan doe?

Gewoon de cd van HP erin en de setup zoeken, of vanuit de popup venster de software installeren, met de printer aangesloten op de USB poort en aangezet.
 
:eek: Maar dat heb ik ook gedaan! Staat in mn eerste post, dat ik de software al heb geinstalleerd, en nog steeds geeft hij de foutmelding dat hij het apparaat niet herkend...

EDIT: Tijdens de installatie geeft hij mij de opdracht om de printer aan te sluiten. Dit heb ik ook gedaan, maar toch gaat hij niet automatisch verder, en word ik gedwongen het vinkje aan te vinken, 'dat ik hem later wil aansluiten'
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat je alleen de drivers had geinstalleerd.:rolleyes:

Staat in apparaatbeheer ook de USB Enhanced host-controller?

Probeer eens zo, de printer afkoppelen, rebooten, als windows draait, de printer aankoppelen en aanzetten, indien hij nog steeds aangeeft dat het een onbekent apparaat is, deze vind je dan als een geel uitroepteken in apparaatbeheer, nu wel de drivers laten zoeken op die HP cd.
 
In Apparaatbeheer staat o.a dit:
USB-controllers:
- Intel(R) 82801DB/DBM USB 2.0 ENhanced Host controller - 24C
- Onbekend apparaat

Oftewel, hij heeft hem nog steeds niet gevonden...
Dat tweede van jouw
Probeer eens zo, de printer afkoppelen, rebooten, als windows draait, de printer aankoppelen en aanzetten, indien hij nog steeds aangeeft dat het een onbekent apparaat is, deze vind je dan als een geel uitroepteken in apparaatbeheer, nu wel de drivers laten zoeken op die HP cd.

Dat probeer ik vanavond laat nog wel ofzo, want ik moet nog weg. In ieder geval bedankt al voor de moeite die je hebt genomen...
 
Ik heb in het verleden ook al eens problemen met het aansluiten van deze printer gehad. Weet niet meer of het hetzelfde probleem was maar de oplossing was oudere drivers van de hp site downloaden en hem daarmee installeren.
 
Misschien een overbodige vraag, maar je hebt de printer dan ook wel aanstaan?
 
verwijder dat onbekende apparaat in het apparaatbeheer

verbreek de verbinding met de printer

start de installatie van de driver tot hij vraagt om de printer aan te sluiten, doe dat ook ...

dan dot hij normaal verder !
 
He verwijder ik dat onbekende apparaat in apparaatbeheer?

De volgende stappen zal ik daarna proberen...

EDIT: Apparaat verwijderen is al gelukt :p De rest zal ik volgende week doen, want kheb het nog behoorlijk druk..
bedankt allemaal in ieder geval al voor de moeite, hopelijk lukt het volgende week
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan