HP PSC 2355 all-in-one installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
:confused:

Vandaag al erg veel tijd besteed aan pogingen om m'n HP PSC 2355 all-in-one te installeren.
Al geruime tijd kreeg ik bij 't scannen meermalen achter elkaar 't verzoek om een CDrom te plaatsen.
M'n laptop heeft Vista 32bit en kan hierdoor alleen de downloadinstall bestanden aan.
Omdat ik een document moest kopiëren nu dan toch maar voor herinstallatie gekozen.
Herstelpunten zijn door intensief opruimen niet meer voorhanden.

Op de site van HP kom ik niet verder en alle mij bekende tips heb ik uitgevoerd:

- Firewall uit
- Anti Spyware uit
- Virusscanner uit
- Actieve programma's (zoveel mogelijk) deactiveren

Heb de aanbevolen installatie gevolgd (meermalen) en de handmatige om alleen de driver te installeren. Steeds keurig alles 'opgeruimd' en opgestart. Op 't juiste moment de USB kabel geplaatst.

Punt is dat het apparaat wel herkend wordt, maar na stap 6 van 8 niet verder wil en uiteindelijk een timeout foutmelding geeft. De voortgangsbalk blijft visueel actief (maar gaat niet vooruit).

Heeft iemand hier misschien 'n oplossing voor?

Probeer de installatieprocedure opnieuw, maar start de installer door er met rechts op te klikken en Als administrator uitvoeren te nemen. Misschien helpt dat. Wees zeker dat je de juiste installatiebestanden hebt, namelijk deze.

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reactie.

Ben uitvoerig op de site van HP Support geweest.
Helaas (en begrijpelijk) bestaat er voor 'n product als een printer (én voor de consumentenmarkt) geen ondersteuning.
Klein kansje met 'n ticket, serienummer etc. maar dan kom je wel in de VS uit (alleen in Eng. corresponderen).

Heb idd ook als admin. de procedure uitgevoerd met het installatiepakket dat via bovenstaande link wordt aangegeven.

Zou bijna denken dat ik 'n essentiëel Windowsbestand mis, waardoor de procedure (helaas zonder verdere foutmelding - buiten de timeout) niet kan worden voortgezet.
De printer is immers eerder wél succesvol geïnstalleerd.
Alle Windows updates zijn overigens aanwezig.

De link die ik gaf, brengt je op een HP Support pagina vol oplossingen voor jouw all-in-one. Je moet wellicht wat doorzoeken, zie bijgaande link met in Vista inbegrepen driver.

NB: al een systeemherstel geprobeerd?

Alle suggesties en oplossingen heb ik doorlopen. 't zat er helaas niet bij.

Systeemherstel was helaas geen optie meer, doordat ik bij uninstall-acties altijd eerst stevig opruim.
[systeemherstelpunten worden dan ook verwijderd - ik zou dit voortaan uit kunnen zetten.....]

Ben nu maar flink aan het backuppen en maak me gereed voor 'n herinstall.

Idd.
Als ik installeer maak ik overigens voor de zekerheid handmatig een herstelpunt aan.
Ik had dus ook slechts 'n te recent punt in m'n lijst.

En ik kan gelukkig melden dat het probleem met een herinstallatie van 't OS opgelost is.

Was m'n vermoeden toch juist :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan