HP PSC 2410 photosmart all-in-one, scanner licht zit vast!(video)

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesje013

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
26
Hallo,

Ik heb thuis dus deze printer, wanneer ik hem aansluit aan het stopcontact gaat hij allemaal dingen doen die elke printer wel doet, maar dan!

Het licht van de scanner gaat eerst naar voren en gaat dan stukje voor stukje naar binnen.
Maar bij het laatste stukje loopt hij vast,en maakt hij veel geluid.
Na dat geluid start hij weer opnieuw op. En herhaalt hij dit weer.

Hebben jullie enig idee waarom dit gebeurd en hoe dit op te lossen is?
Als ik niet duidelijk ben probeer ik het nog beter uit te leggen.

Groetjes!

[video=youtube;sySYyiEOWdw]http://www.youtube.com/watch?v=sySYyiEOWdw[/video]
 
De display blijft met het zandlopertje, na een tijdje (4/5 min)
herstart hij vanzelf en gebeurd het hele gebeuren opnieuw.
Toen ik het filmpje uploade had ik dezelfde printer met hetzelfde probleem gezien.
Daar stond dat ik het glas en lamp moet schoon maken.
Zou dat enig effect hebben, voordat ik de boel losmaak en misschien nog wel
erger maak?:confused:

En de site die je hebt gestuurd is volgens mij eerder voor de software, maar
zolang ik het zandlopertje heb kan ik niet echt iets aanpassen in het systeem.


Bedankt voor je reactie!
 
Laatst bewerkt:
Glas en lamp schoonmaken zal niet helpen...
Waarschijnlijk is het codeschijfje (plastic schijfje op de motoras met streepjes dat door een lichtsluisje loopt, waardoor de "wagen" met de lamp weet in welke positie deze is) stoffig waardoor de pulsen niet goed geteld worden en de wagen tegen de mechanische eindstop loopt... het geratel is het verspringen van de getande aandrijfriem over de tandwielen....
 
Dit stond er onder een filmpje met hetzelfde probleem:


SOLUTION:
you have to open the scanner, then CLEAN well the lamp and also the mirror.
To open the scanner you have to remove the plastic surrounding the buttons, and that cotains the "PH PSC 2410" letters. Then, with a pencil, press down in a hole near the copy back button and slowly make the whole area slide towards you (carefull cuase there is a line bellow). then it's easy to open the scanner.

En is het probleem dat je opgenoemd hebt ook op te lossen?

Bedankt.
 
Heb het probleem hier met een ander model HP all-in-one gehad en kunnen oplossen door het apparaat te openen en het codewieltje met een wattenstaafje te poetsen...

Maar mogelijk werkt jouw apparaat anders en zit er aan het begin een sensor waar het lamplicht op moet vallen... in dat geval zou die sensor ook kapot of vervuild kunnen zijn......

Het heeft in ieder geval te maken met het feit dat een sensor niet doorgeeft dat de "wagen" in zijn "home" positie is aangekomen....
 
Oplossing is erg simpel

Keesje013,

De HP PSC 2410 photosmart all-in-one met het probleem van slippen.

1 Netsnoer er uit halen.
2 klep om bij de inktcardridges te komen open zetten
3 Netsnoer er weer in stoppen
4 klep naar beneden drukken

vervolgens opnieuw instellen, zie schermpje op printer.

Groeten
Henk
 
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn HP2410 PSC, ik heb hem opengeschroefd, maar weet niet wat het codewieltje of de sensor is die hem stopt.

Alvast bedankt.

Torsten

UPDATE: Hij werkt weer. De glasplaat was vies aan de onderkant, daar zit een code lint en als je die schoonmaakt dat doet hij het weer.
 
Laatst bewerkt:
hoi Erpcity,

waar zit het codewieltje, kan deze nl nergens vinden op de hp2410. heb alles schoongemaakt en nu valt de stroom weg als ik de stekker weer in de printer stop. ben bang dat hij nu echt kapot is. of weet je waar dit in kan liggen?
 
Welkom bij helpmij,

Je reageert op een bericht van 2010 wat niet meer actueel is. Om die reden gaat er een slotje op.
Uiteraard kun je een nieuwe vraag openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan