HP PSC 950 Bez m warm wordn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex 1953

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2005
Mijn HP PSC 950 geeft bij het kopieren en bij het scannen bijna altijd de melding "Bez m warm wordn"
Verder aktie blijft dan uit. Uitzeten en na een tijdje opstarten lost het probleem voor even op. Een reset (aanzetten met de knoppen # en 6 ingedrukt lost het probleem niet op. Graag een tip hoe ik dit op kan lossen.

De spiegels van scan unit (dat ding dat heen en weer schuift) zijn vervuild, tevens zit op de glasplaat aan onderkant een wit vlak, dat je alleen ziet als je de glasplaat verwijderd. (moet toch als je ook de spiegels wil reinigen van de scanner)
Dat witte vlak zit aan de "rustkant" van de scanunit, en hij initialiseert daarop. Dus dat vlak óók reinigen.

Gewoon een beetje glassex voldoet.

Pas op met de scanner!!! de spiegels zijn erg kwetsbaar en mogen NIET worden verplaatst.

Wanneer dit niet helpt is de scanunit kapot en is tevens einde verhaal, want deze is niet los leverbaar...

servitall.nl

Dank voor je reaktie: het liojkt heel annemelijk wat je zegt. Daarom heb ik alle moed verzameld en de printer uit velkaar gehaald. Dat ging nog net. Na wat speuren heb ik ook de spiegels gevonden, maar kan deze onmogelijk reinigen zonder ze uit de scanunit te halen. Is dat wel de bedoeling? En hoe zit dat dan met het verplaatsen van de spiegels? Graag nog wat deskundig advies vor ik de printer definitief naar de bliksem help.

Groet, Alex :confused:

De scanunit kan aan een kant gewoon vast bkijven zitten. (aan de geleider). Als je goed kijkt naar de scanunit, dan zie je in het midden aan de rand twee kleine rechthoekige gaatjes, daarin zitten een soort haakjes waarmee de unit in elkaar is geklikt. Met een heel dun! schroevendraaiertje kun je op die manier de unit open klikken. wees voorzichtig en forceer niets, want het breekt gemakkelijk!
Als je de unit open hebt kun je makkelijker bij de spiegels, en met een wattenstaafje waar je een klein stukje van een zeemlap omheen wikkelt kun je deze reinigen. gebruik glassex o.i.d. Zorg dat ze echt schoon zijn zonder strepen.

Maak onder geen beding de spiegels los want je krijgt het niet meer afgesteld!!!

Je ziet ook een ronde lens, die mag je schoonmaken met datzelfde staafje.

Ik heb bij ons in de TD meerdere malen met succes deze procedure gevolgd, en ik hoop dat het jou ook lukt.

Groeten, Eric

Servitall

Voor ik je laaste reaktie kreeg heb ik de spiegles gevonden en schioonhgemaakt. Dat heeft niet tot de oplossing geleid. In jouw bericht spreek je over de rinde lens en die heb ik nog niet gezien. Dus ik moet het geheel nog even uit elkaar halen. Dat probeer ik morgen te doen.

Groet, Alex :rolleyes:

Dag Eric,

Ik ben gisteren weer met de printer bezig geweest en heb de spiegels en sensor volgens mij blinkend schoon gekregen. Na het inbouwen en testen gaat de scanner zijn home positie zoeken en vindt die dan niet. Het geluid dat ik dan hoor is mechanisch: de unit loop tegen de anslag en het motortje wordt steeds met onderbrekingen aangestuurt.
Dat geluid heb ik overigens in het verleden ook een enkele keer gehoord. Ik houdt er al eeen beetje rekening mee dat ik de printer moet afschrijven. Heb jij nog een suggestie of is de aanschaf van een scanunit de moeite waard? Of heb je wellicht nog een sloopunit in de aanbieding? Graag je bericht.

Groet, Alex

Hoi,

Helaas denk ik dat het inderdaad einde verhaal is. Als hij dat doet kan niet meer initialiseren, wat betekent dat de scanner defect is. Ik heb geen sloop unit liggen en hp levert deze scan units ook niet...
Ik vrees dat al je moeite tevergeefs is geweest. Maar als je niks probeert weet je ook niks.

groeten, EricServitall

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan