Hp ScanJet 3400C

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxjoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo
ik heb een probleem met mijn scanner.
ik heb em van mijn opa gekregen maar er zit geen software bij
ik heb nu 2 sofwares van internet gedownload maar beide doen het niet
en als ik de usb kabel in me computer doe herkent ie em ook niet

wie kan mij helpen??
het is een: Hp ScanJet 3400C

Laatst bewerkt:
OS is bijvoorbeel windows Vista of XP
dus welke versie van windows heb je op je pc staan

en OS staat btw voor Operating system

Ik las in een ouder topic dat hij XP heeft

Laatst bewerkt:
Moi,
Het is een pracht scanner. Jammer genoeg heeft Microsoft de verkeerde driver meegeleverd met Windows XP. De driver van HP is niet gecertificeerd en daardoor installeert de verkeerde driver met voorrang, welke driver je ook download en installeren wilt. Wij hebben een zelfde scanner en ik vertel je wel hoe je alles werkende krijgt.

Verwijder eerst alle software en daarna ook de gebruikte mappen bv C:\ProgramFiles\Hewlet Packard\. In C:\ staat ook nog een nieuwe map met een nummer. Bij Configuratiescherm System Hardware Apparaatbeheer heb je misschien al Beeldapparaten - HP 3400C staan, verwijder dat dan ook met rechtsklikken en Installatie Ongedaan Maken en haal de scanner los van de computer. Start opnieuw op. Installeer de driver voor mensen die overstappen van een eerdere Windows versie naar XP ftp://ftp.hp.com/pub/scanners/software/sj652en.exe en start opnieuw op met de scanner aangesloten als Windows opstart (de computer hiervoor dus even uitschakelen). Het lijkt nu herkend en geïnstalleerd te worden. Gebruik de scanner echter nog niet. Installeer nu de update http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...228&product=61835&dlc=en&softwareitem=sj651mu Start de computer weer op. Gebruik de scanner nog steeds niet. Je gaat opnieuw naar Apparaatbeheer en vindt nu zeker jou scanner bij Beeldapparaten, klik rechts en kies Eigenschappen en op de tab Stuurprogramma - Stuurprogramma Bijwerken. Kies op de vraag Moet Windows Zoeken? "Deze Keer Niet." Dan voor "Installeer Vanaf Een Bepaalde Locatie." Kies daarna voor "Zoek Niet, Ik Wil Zelf de Driver Installeren." en kies nu de derde en laatste driver uit de lijst. Dus één van HP, niet die van Microsoft !!! Bevestig de keuze. Je krijgt daarna alleen nog de vraag Deze Driver Is Niet Digitaal Ondertekend, Toch Gebruiken? en je klikt op Ja of OK. Jou probleem is nu opgelost en het programma PrecisionScan, dat bij de driver zit. werkt ook. Verwijder wel het programma update.exe uit de map of als je system-internals met een hulpprogramma bewaakt - geef dan geen toestemming voor deze wijziging. Door naar updates te zoeken treden er namelijk weer andere problemen op en kunnen er herhaaldelijk heel vervelende meldingen komen over het willen updaten.

ook ik heb hem met orginele cd's nog maar ben benieuwd of iemand mij kan vertellen of ik hem onder vista draaiende kan krijgen onder xp heeft ti jaren lang goed gefunctioneerd.

groetjes p.s

Moi,
Het is een pracht scanner. Jammer genoeg heeft Microsoft de verkeerde driver meegeleverd met Windows XP. De driver van HP is niet gecertificeerd en daardoor installeert de verkeerde driver met voorrang, welke driver je ook download en installeren wilt. Wij hebben een zelfde scanner en ik vertel je wel hoe je alles werkende krijgt.

Verwijder eerst alle software en daarna ook de gebruikte mappen bv C:\ProgramFiles\Hewlet Packard\. In C:\ staat ook nog een nieuwe map met een nummer. Bij Configuratiescherm System Hardware Apparaatbeheer heb je misschien al Beeldapparaten - HP 3400C staan, verwijder dat dan ook met rechtsklikken en Installatie Ongedaan Maken en haal de scanner los van de computer. Start opnieuw op. Installeer de driver voor mensen die overstappen van een eerdere Windows versie naar XP ftp://ftp.hp.com/pub/scanners/software/sj652en.exe en start opnieuw op met de scanner aangesloten als Windows opstart (de computer hiervoor dus even uitschakelen). Het lijkt nu herkend en geïnstalleerd te worden. Gebruik de scanner echter nog niet. Installeer nu de update http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...228&product=61835&dlc=en&softwareitem=sj651mu Start de computer weer op. Gebruik de scanner nog steeds niet. Je gaat opnieuw naar Apparaatbeheer en vindt nu zeker jou scanner bij Beeldapparaten, klik rechts en kies Eigenschappen en op de tab Stuurprogramma - Stuurprogramma Bijwerken. Kies op de vraag Moet Windows Zoeken? "Deze Keer Niet." Dan voor "Installeer Vanaf Een Bepaalde Locatie." Kies daarna voor "Zoek Niet, Ik Wil Zelf de Driver Installeren." en kies nu de derde en laatste driver uit de lijst. Dus één van HP, niet die van Microsoft !!! Bevestig de keuze. Je krijgt daarna alleen nog de vraag Deze Driver Is Niet Digitaal Ondertekend, Toch Gebruiken? en je klikt op Ja of OK. Jou probleem is nu opgelost en het programma PrecisionScan, dat bij de driver zit. werkt ook. Verwijder wel het programma update.exe uit de map of als je system-internals met een hulpprogramma bewaakt - geef dan geen toestemming voor deze wijziging. Door naar updates te zoeken treden er namelijk weer andere problemen op en kunnen er herhaaldelijk heel vervelende meldingen komen over het willen updaten.

daar gaat het fout
kijk maar eens

naamloos2mn5.png

Laatst bewerkt:
Dan heb je mijn uitleg niet goed gelezen.
Eerst alles verwijderen van je pc.
Daarna USB kabel uit de pc verwijderen.
Dan de software installeren, en de scanner pas aansluiten wanneer de software erom vraagt.

Moi,
Het is een pracht scanner. Jammer genoeg heeft Microsoft de verkeerde driver meegeleverd met Windows XP. De driver van HP is niet gecertificeerd en daardoor installeert de verkeerde driver met voorrang, welke driver je ook download en installeren wilt.

Onzin van de bovenste plank.
Windows komt altijd met de melding bij het installeren van een driver dat deze niet gecertificeerd is.

Dan heb je mijn uitleg niet goed gelezen.
Eerst alles verwijderen van je pc.
Daarna USB kabel uit de pc verwijderen.
Dan de software installeren, en de scanner pas aansluiten wanneer de software erom vraagt.

had ik al gedaan

maar dat werkte niet dus ging ik de volgende proberen
maar dan krijg ik die FATALE FOUT melding :S

Gaan we het anders doen.
Zorg dat je scanner is aangesloten.
Verwijder eerst alle software en mappen van HP van je pc.
Herstart nu je pc.
Na het herstarten ga je naar apparaatbeheer, en rechtsklik daar op je scanner en kies voor installatie ongedaan maken.
Wanneer de scanner uit apparaatbeheer is verwijderd, haal je de kabel uit je pc.
Herstart nu weer je pc.

Hierna begin je weer opnieuw. Dus eerst software installeren, en daarna de scanner aansluiten.

Wanneer je denkt dat het je niet gaat lukken, kan ik je evt. nog wel helpen met "Hulp op Afstand"

ja maar daar zit juist het probleem
hij ZIET em niet
die hele scanner niet
niet bij apparaatbeheer niks :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan