• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

HP-Smart menu scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaneijk

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2017
Geachte helpers op het forum,

Ik zou graag een userform willen maken wat veel op het scan-menu van het HP-Smart menu gaat lijken alleen met mijn eigen draai eraan qua manier van opslaan, dit wil ik naderhand gaan aanpassen, tenminste als dit userform mogelijk is. Dit wil ik gaan proberen omdat ik vele documenten moet gaan digitaliseren en opslaan op een server. Van het scan-menu van HP-smart heb ik even voor het gemak een 'kopie' gemaakt in het userform met alle waardes die standaard in dat HP-smart menu staan. De instellingen die door het userform standaard worden ingesteld zijn de meest gebruikte.

De opties die voor mij belangrijk zijn qua keuze heb ik een rode achtergrond gegeven in het userform, de overige comboboxen (de met witte achtergronden) lijken mij ook belangrijk, alleen maken we qua documenten inscannen hier geen gebruik van en staan altijd op de standaardwaardes die worden ingeladen door userform.

Eigenlijk zijn dus de vragen,
1. Is dit menu na te maken?
2. Kan iemand mij vertellen waar ik eventuele antwoorden hiervoor kan vinden of is er iemand die mij kan helpen hiermee?

Mvg,

E.

Bijlagen

Ik merk dat er qua opmaak een fout onder knop 2 zit, dit omdat ik met van alles zit te stoeien, let daar aub niet op :P

Als ik naar de manier van het vullen van de comboboxen kijk lijkt mij dit nog een stapje te ver. Wat wil je ermee? De printers/scanners via een userform aansturen?

@VenA,
Het vullen van de comboboxen heb ik nu op de meest simpele manier in elkaar geflanst, dit om het overzicht duidelijk te krijgen bij mijn uitleg.
Wat ik ermee wil? Eigenlijk hetzelfde als dat het standaard scan menu van HP-Smart kan.... Een printer in het netwerk selecteren, selecteren scannen vanaf flatbed of documentinvoer, A3 of A4 formaat kunnen selectere, alles inscannen en opslaan als...
Ik moet/wil van de afgelopen jaren diverse documenten gaan digitaliseren zoals tekeningen etc. Deze wil ik allemaal op dezelfde manier gaan opslaan d.m.v. een nummer wat gegenereerd wordt vanuit mijn database.

Laatst bewerkt:
Nog betreft het invullen van de comboboxen, in weet dat ik bv de combobox0 kan vullen met de printers in het netwerk met
Code:
With Me.ComboBox0
  Dim X As Long, Printers As Object, arrPrinters As Variant
  With CreateObject("WScript.Network")
    For X = 1 To .EnumPrinterConnections.Count Step 2
      ComboBox0.AddItem .EnumPrinterConnections(X)
    Next
  End With
End With

Dan heb ik alle printers in het netwerk, hiervanaf zou ik een printer kunnen selecteren en kunnen gaan printen . Maar ik weet niet hoe ik de printer kan aansturen met bijbehorende data om te gaan scannen en hoe ik desbetreffende scan kan opslaan. Als iemand mij zou kunnen helpen/vertellen, dan gaat de rest qua opslaan denk ik ook wel weer lukken

Dit klinkt als een leuk project, maar ik vermoed dat het qua tijdsbesteding beter is als je eens gaat kijken wat voor software er al is voor dit soort werk.
Ik zou bijvoorbeeld eens kijken naar sofware als "Not Another PDF scanner". Heeft allerlei opties zoals het automatisch opslaan van de gescande pagina's met allerlei vooringestelde sequenties van bestandsnamen die je kunt opgeven.

@jkpietserse
Dank voor uw tip, ziet er leuk uit het programma met vele opties, maar dan blijft het alsnog veel handmatig werk met een ander programma buiten excel om. Ik hoop juist dat dit ook in excel te realiseren is zodat ik het direct aan de databases kan koppelen en laten opslaan.

@jkpieterse
Ik heb er even snel naar gekeken en denk dat dit inderdaad een goed beginpunt is om mee te starten, ik ga me hier vanavond en het weekend even in verdiepen of ik dit kan gaan begrijpen en of ik het geheel werkend krijg zoals ik graag zou willen. In ieder geval alvast bedankt voor de tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan