HP support solutions framewerkgebruikt erg veel van de processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

fsasfsas

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Dag

Ik heb de vraag ook op een HP forum gesteld maar ik word hier altijd goed geholpen dus deze keer ook maar parallel: Ik heb sinds januari dit jaar een HP desktop (pavillion) en daarop draait o.a. Word 2010 tot vandaag tot tevredenheid. Sinds vandaag is ie echter enorm traag, met name bij het openen van grote (Word)-bestanden. Bij het bekijken van Taakbeheer viel me op dat er een proces is dat heet HP support solutions framewor... (ik neem dus aan frameworks) dat erg veel resources van de processor neemt. Namelijk soms wel 72%.
De rest wordt in beslag genomen door Microsoft Windows hulpprogramma. Samen nemen ze 100% van de processor dus het verbaast me niet echt dat ie traag is.
Ik heb verder niks open staan.
Is dit normaal en zo nee, hoe kan ik het oplossen. En zo ja, gaat dat vanzelf weer een keertje over? ik heb een harde restart geprobeerd maar ook dat hielp niet.

alvast met dank, Anjo

Ik zou het progje gewoon van de machine verwijderen als het mijn machine was. Ik zie dergelijke tooltjes als 'bloatware'.
Mocht je twijfelen, lees hier dan meer over het tooltje.

Kijk je echter hier (even naar beneden scrollen) dan zou het processorgebruik véél minder moeten zijn dan bij jou het geval is.
Klik in dit laatste linkje wel even de irritante reclame weg waarmee de link opent.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad ook 1 van de eerste dingen die ik van een laptop zou verwijderen. Dat doe ik trouwens met vrijwel alle standaard meegeleverde programma's.

Ik heb (gelukkig) alleen ervaringen met Dell en Acer (van familieleden) en die twee merken staan 'stijf' van Bloatware als je ze nieuw ontvangt.

enne, fsasfsas : die processorwaarde die jij in je startbericht schrijft, komt niet echt overeen met hetgeen in dat tweede linkje wordt getoond. Ik heb even een screensumpje van een stukje uit dat tweede linkje gemaakt :

hp.jpg

dank voor de snelle reacties! de eerste voorgestelde link had ik ook al bekeken en ik had al geconcludeerd dat het bloatware was. Maar better safe than sure... het is een HP machine dus ergens in mijn achterhoofd zat nog de twijfel dat het essentieel voor een goede werking was.
Er schijnen ook meer mensen te hebben die een belachelijk hoge CPU load hebben door dit ding. Er schijnt iets mis mee te zijn soms en dan krijg je dergelijke problemen. De CPU load hoort niet zo hoog te zijn. Ik heb er ook nooit eerder problemen mee gehad. Ik begreep ook uit diverse posts dat je het proces wel kunt killen maar het komt steeds terug omdat het ergens gesceduled staat. Ik ben er nog niet achter hoe of wat maar dat ga ik wel uitzoeken als het weer terug is. Maar zo te lezen (zowel posts op internet als jullie antwoorden) vergaat de wereld niet als ik dat proces kill. ga ik dus doen. Dat windows ding laat ik nog maar even zijn ding doen.

met dank voor de antwoorden!

groetjes, Anjo

process gekilled in task manager en probleem voor nu opgelost.

met dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan