hp t570 pavilion helemaal leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0188

Banned
Lid geworden
23 dec 2012
mensen hoe maak ik mijn pc helemaal leeg ik wil dit doen oom het opnieuw te instaleren met de orginele dvd.
gaat om de bovengenoemde pc,dus alles mag er echt af tot ik een schone over heb.

Zodra dat je in de BIOS komt (met het opstarten zie je welke F toets dat is), kun je in een van de laatste tabs selecteren wat er als eerste op moet starten. Selecteer hier CD/DVD. Sla deze instellingen op, zorg ervoor dat de dvd erin zit en start de computer opnieuw op. Als hij zegt druk op een toets om via dvd op te starten, doe dat.

Windows gaat laten, op een gegeven moment kun je Upgrade of custom selecteren, kies custom. f14706b1-8c3a-427c-8740-a5619b9d6445_0.jpg
Selecteer een partitie en klik op Advanced. Selecteer nu format. Als je dit op alle partities hebt gedaan, kun je een partitie selecteren en windows 7 daar op installeren.

Dit is met voorbeeld van Windows 7.

dank u voor de uitleg maar het gaat om een xp,en ik denk niet dat ik er win 7 kan opzetten ?

Dat weet ik ook niet :P maar in principe is dit hetzelfde. Je gaat naar de Bios via een F toets, daar selecteer je via wat je op wilt starten, dus selecteer je dvd. je drukt op een toets als ze daarom vragen etc etc.

Alleen de interface is anders. Als je wil kan ik je stap voor stap uitleggen wat je moet doen, zodra dat je er niet uitkomt.

mooi voor je uitleg ,maar heb er maar een cd van en het is een oudje met de cd kan ik ststeemherstel of standaard herstel doen
ben nu even aan het updaten en virus scanner instaleren en kijk even wat hij dan doet,messchien is dan de mogelijkheid dat er even verder kijken,en ook alles eraf want ik denk dat ik over elkaar aan het instaleren ben vandaar:thumb:

zit nu met win 8 en die xp is er maar voor erbij

Je zou ook een hele nieuwe cd kunnen maken, windows xp downloaden en branden. Van daar de stappen weer oppakken. Let wel op de versie windows xp je pakt. Als je orginele xp installatie (niet de huidige) bijvoorbeeld Windows XP service pack 1 (SP1) is pak dan niet SP2. Activeer de product code en je bent klaar.

Ik ben niet zo'n fan van systeemherstel en weet er ook vrij weinig over.

haha ik ben er ook geen fan van ,snap er de .... niet van dus word het moeilijk voor mij ,als het loopt hou ik het wel bij met scanner en cleaner en malware enzo maar de rest gaat boven mijn petje

mooiste was alles er echt af en opnieuw met een schone beginnen

Dan kun je het beste even doen wat ik hierboven heb beschreven, een nieuwe cd maken.

kan ik maar doe het op de xp pc dan zit nu op de nieuwe en denk wel dat ik er bekabeld in kan komen

Sorry maar ik snap even niet wat je bedoelt.
Kun je even de nieuwe ID en wachtwoord zeggen in de chat.

Laatst bewerkt door een moderator:
heb het geprobeerd en alles is zo traag dat het steeds vastloopt ,heb alles bij elkaar na boven gezet,dank u voor de hulp maar met zulk oud beestje is niks meer te doen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan