Hp tx1000 stuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

piotr336

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Beste forumleden,

Ik heb van mijn oom een tijdje terug zijn hp tx1000 gekregen, helaas kreeg ik na een paar maanden steeds meer problemen met deze laptop.
Eerst werd het beeld ineens heel vreemd, als in dat er overal blokjes verschenen en je niets meer zag en vervolgens wil hij niet meer opstarten. Als je hem wilt opstarten branden alle lampjes en je hoort de koeler draaien en alles, er is alleen geen beeld. Ik vermoed dus dat mijn laptop oververhit is geraakt.
Toen ik op internet keek kwam ik tot de schokkende conclusie dat er extreem veel gevallen zijn waarin dit ook aan de hand is. Er zijn zelfs how-to's gemaakt over hoe je de laptop zelf kunt repareren.

Nu vraag ik me af of ik deze laptop zou moeten laten maken bij hp of dat ik hem weg moet gooien, aangezien het waarschijnlijk zo weer zou kunnen gebeuren na de reparatie. Ook is de garantie al een tijd terug verlopen.
Wat ik me ook afvraag is of het misschien mogelijk is dit gratis te laten repareren aangezien er echt duidelijk iets mis is met de hp tx serie; ze oververhitten massaal!!!
Weet iemand misschien hoeveel een degelijke reparatie kost buiten de garantie om, of heeft iemand ervaringen met het laten repareren van een laptop door hp?

Mvg,

Laatst bewerkt:
ooit gehoord van reflowen, dit is een werkende techniek om je cpu/gpu weer werkend te krijgen nadat deze langdurig oververhit is geweest, je kan dit zelf doen met een heatgun (verfbrander). ik heb gezien dat dit ook door andere aangeboden wordt. is wellicht een optie. dit heb ik een vriend aangeraden bij zijn acer, en dit is ook mooi gelukt. die kon haast niets meer zien door de 'artifacts' in het beeld. allemaal strepen en blokjes.
hier een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=Vhd-ot9vFfs
ik raad je dit niet aan met een brander te doen, met vuur spelen is niet heel slim, dan gaat je moederbord nog in vlammen op.
een heatgun is wel makkelijk te gebruiken, misschien dat je er een kunt lenen, laptop moet zeker uit elkaar.

Dat had ik dus ook al ontdekt, maar blijft dit dan langdurig werken? Het zou toch zo weer kunnen gebeuren? Misschien is een andere koeling een optie aangezien deze laptop wel echt ontiegelijk heet kan worden.

Reflow geeft geen garantie voor langdurige oplossing of dat je het hiermee kunt oplossen.

Oke, ik zal het dan toch maar proberen en misschien een hele goede koelpasta proberen.

idd, een landgurige oplossing is volgens mij wel mogelijk, mits de koeling streng wordt aangepakt, zuiver maken van het heatshink en goede koelpasta gebruiken, dus niet de witte troep die veel fabrikanten nog steeds gebruiken.
langdurige oplossing, je moet echt zorgen dat de videokaart en processor niet meer zo heet worden als voorheen wat bij veel HP laptops nogal een lastig euvel is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan