HP Vectra

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Hoe kan ik in het bios de comp. laten starten vanaf floppy. Hoe zet ik dat in het bios. Ik zie niets wat ik kan veranderen. Alles geprobeerd. Wil er Windows 98 se op zetten,maar dan moet hij bootten van A. Wie weet dit.
Vr.Gr. Joop

In de bios zit waarschijnlijk een tabblad Boot. Kijk daar eens, daar staat waarschijnlijk de opstartvolgorde, zet daar je diskdrive bovenaan en het werkt

Waarom booten vanaf a:\
Heb je Windows 98 SE en enkele andere versies dan kan je vanaf de cdrom booten. Je krijgt vanzelf de vraag of je de hd wil formateren, dit werkt gewoon vanaf de cd. Hierna zoals gebruikelijk installeren.

Boven aan het bios staat Main-Securety- Exit.
Als ik zoals raymond-hubertu zegt doet , erzit nu W95 op, en de versie Windows se of Me er in stop en op setup druk dan zegt hij er mag geen volledige versie op , ik moet een update hebben. Dus moet ik formateren. Maar ik weet niet of hij van A boot. Als ik een bootdiskette in A stop dan gebeurt er niets en gaat hij normaal opstarten vanaf drive C. Het is mij niet duidelijk hoe of wat. Joop

Als je nu de Windows 98SE cd-rom in de lade stopt en de pc opnieuw opstart, wat gebeurd er dan? Als het goed is krijg je de mogelijkheid om eerst te fotamteren vanaf de cd en daarna setup te draaien. Probeer dat eens. Dus bij opstarten setup draaien en niet vanuit een al draaiend Windows.

Hij start dan gewoon met Windows 95 op. De CD drive gaat wel draaien maar er komt verder niets. Joop

Geef format c: vanaf de opstartfloppy, formateer dus je hd. Start vervolgens weer op met de W98Se cd.

raymond-huberto
Als ik dat doe formateren drive C, dan ben ik toch ook de drivers kwijt voor de CD rom. Dan staat er toch niets meer op C. Dan start de CD rom toch niet meer op. Vr.Gr. Joop

Nee hoor, de drivers staan op de cd-rom (w98SE) en evt op je opstartdiskette. Verder ben je natuurlijk welalles kwijt wat op je schijf staat.Is je schijf geformateerd dan moet hij met de W98SE cdrom kunnen opstarten en moet je kunnen installeren. Succes

Het is gelukt . Ik ben naar DOS gegaan, heb daar alles van A overgenomen, en toen met setup geinstalleerd.
Bedankt Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan