HP w2007v Monitor on/off knopje zit VAST HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsucuz

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Beste forum leden,

Ik heb hier een monitor van HP w2007v 20 inch staan. Hij is ongeveer 4 jaar oud, en buiten de garantie. Het is een hele fijne monitor. Maar helaas na een tijdje is het aan en uit knop kapot gegaan, hij zit namelijk vast en je hoort geen KLIK als je erop drukt.

Ik had de vermoeden dat het de plastic knop kapot was. Dus heb ik hem uit elkaar gehaald. Tot mijn verbazing zag ik geen simpele schakelaar onder het plastic knopje, waarvan ik dacht dat het zo logisch in elkaar zat. Maar een dunne platte groene schijfje met een kleine aansluiting en een kleine ledje voor het licht van on/off button meer niet, maar enkel geen simpele knopje?:confused:

Ik weet me geen raad, misschien is het iets simpels dat al gauw verholpen kan worden. Ik zelf hebt namelijk geen verstand verstand van monitoren.

alvast bedankt.

IMG_4203.jpgIMG_4202.jpg

Laatst bewerkt:
Een foto ervan zou verhelderend kunnen werken.
Is het een maakkontact?

Hierbij wat fotos

IMG_4211.jpg

IMG_4214.jpg

dit zat onder het on/off knopje

IMG_4217.jpg

Laatst bewerkt:
nee echt bijna niets, geen contacten of wat. En het is ook niet gesoldeerd. En pcb mount mini switch is het ook niet, want die die ding is echt plat en heeft bijna niets. zie achterzijde --->IMG_4220.jpg

Kan ook aan de bovenzijde zijn gesoldeerd, onder dat zwarte ding, wasda? stukje vilt?
Zal toch printbanen met de schakelaar zijn verbonden, kennie anders hè.

Maar niets van metaal gevonden? op de de power knop die in het frontdeel zit kan een verend metalen plaatje hebben gezeten die even kontakt maakt en de voeding volledig laat werken zoals in een atx voeding van een pc, staat ook 5v op om die in te kunnen schakelen.

Het is maar een vilt, voor de bescherming denk ik. Maar verder echt helemaal niets om te verwijzen naar iets logisch.

Het rare is hij hoort te klikken, maar om zo naar te kijken zie ik geen enkel contacten om dat geluid te produceren of waar te maken rare spul is dat hp

Effe lezen bij 7, zoek eens in die kast, achterkant van het front, in die knop, zo'n plaatje geeft een klik als je erop drukt, die is weg, gebroken denk ik.

Laatst bewerkt:
Na lang zoeken kan ik het echt niet vinden, misschien was ie er niet, of misschien na het openen van het kast is weggesprongen, wie weet? Onder het kasje zit ook niks alleen als ik heel goed kijkt zie ik het plastic mechanisme, lijk wel of er stukje eraf is

Hallo

Dit is een standaard p.c.b. miniatuurschakelaartje.

Veel te vinden in de frontpanelen van videorecorders o.i.d.

Een lokale elektronikazaak , of een deftige winkel met eigen hersteldienst zullen deze ook wel in voorraad hebben.

Het enige "probleem" voor u zal het desolderen/solderen zijn.

Dit zou je ook kunnen laten uitvoeren in die "een deftige winkel met eigen hersteldienst".

Peter

Denk het ook! ik zal ik dat miniatuurschakelaartje maar eens naar een elektronikazaak brengen, en het verdere info toelichten aan het medewerkster, zodat er wat gesoldeerd op wordt. Hoop dat het dan weer werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan