HP2575 blijft offline aangeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Hallo luitjes....

Mijn HP 2575 all in one, valt regelmatig terug in offline gebruiks stand...:confused:
Vaak reageert de printer niet op een opdracht en als ik dan bij printertaken kijk staat
er een vinkje voor 'Printer offline gebruiken' als ik dit weghaal begint hij te printen.

Maar na een tijdje of als de printer heeft uitgestaan staat er ineens weer dit vinkje
ingeschakeld.....!!!:eek:
Kan ik dit niet ergens uitschakelen is errug hinderlijk...:eek:

Heb Vista draaien met allerlaatste drivers van HP....


Groeten,

Remy
 
Zoals ik het begrijp gaat hij dus om de zoveel tijd in de Stand-By Modus, of een soort Slaapstand ?
 
Ja daar lijkt het idd wel op
 
Dit kun je denk ik wel uitzetten in de Opties/Instellingen, zoek naar iets als 'Stand-By Modus'.

Marco.
 
Een kennis van mij heeft deze printer ook, en ook hetzelfde probleem, ik heb deze printer in de netwerk stand aangesloten. En nu heb ik ontdekt, dat iedere keer als hij uit en weer aan gaat het IP-adres veranderd word, en daarom wordt die herkent als offline.

Nu is mijn vraag, is of het mogelijk hem een vast ip adres te geven, die er ook in blijft als die uit en aan gaat
 
Ik heb inmiddels contact gehad met service desk van HP. Deze deelde mij mede dat
het veroorzaakt wordt doordat de printer mogelijk uit staat op het moment dat men de
PC inschakeld, windows ontvangt dan geen IP adres van de printer omdat er geen
communicatie is met het apparaat. Standaard zet windows dan het apparaat in "offline"
modus, dit moet dan idd weer handmatig uitgeschakeld worden.

Wel ben ik zelf in de netwerk configuratie van de printer een optie tegengekomen die
mogelijk wel kan helpen. Dit is de EWS optie (Embedded Web Server) hier kun je n.l.
een vernieuwings frequentie ingeven dat hij volgens mij IP gegevens moet verversen.
Standaard staat hier niks ingevuld, heb hem nu op 5 seconden gezet, dus mogelijk
gaat de printer nu iederer 5 seconden pollen op het netwerk zo gauw deze aanstaat.

Als dit daadwerkelijk zo is, dan zou het probleem opgelost moeten zijn...:)
Ik laat jullie weten als dit gelukt is.

Groeten,


Remy
 
Ik heb ook contact gehad met de helpdesk van HP die bevestigde mij mijn oplossing om de printer een vast ip adres aan te geven, dus dat gedaan, en probleem lijkt nu opgelost, want ik heb nog geen mail of telefoon van mijn tante gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan