HP5510e scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Mijn HP5510e printer heeft kuren.... scanner heeft altijd prima gewerkt, maar sinds kort is het hommeles.
Scannen met de bijgeleverde scanner-app werkt maar gedeeltelijk. Als ik probeer om een scan te maken, beweegt de scankop één keer helemaal naar van rechts naar links, maar scant daarbij alleen de bovenste centimeter van de pagina. Vervolgens blijft de scankop stilstaan om na ongeveer een minuut hard nadenken weer terug te bewegen naar de startpositie.
Ondertussen blijf ik zitten met 1cm van de pagina gescand.

Ik snap er niets van. Ik heb alle software bij de printer gede-installeerd, de printer in de fabrieksinstellingen teruggezet, firmware geupdatet, de meest recente versie van de drivers geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet.
Help?!

Wordt er in de buurt gerookt?

Al eens opengemaakt en de boel, (spiegels en fotodiode) met spiritus gereinigd?
Ook de aanwezige contacten met wat contactspray op een doekje.

Niet aan de lamp komen met blote handen, overigens.

Nee, daar kan het niet mee te maken hebben, hij is brandschoon. Ik denk ook niet dat het een mechanisch probleem is in de printer zelf, het lijkt eerder een softwareprobleem.Hoewel... ik heb het ook geprobeerd met een alternatief softwarepakket,dus niet dat wat bijgeleverd werd door HP, maar een generiek scannerprogramma. Dat geeft dezelfde problemen.

Zou het een Windows-gerelateerd probleem kunnen zijn (Windows 7 Home Premium 64bits) of iets met die TWAIN drivers ofzo?

Update: het moet toch iets zijn in de (draadloze) verbinding danwel de printer, want ik heb het inmiddels ook via een andere computer geprobeerd (Windows8), dat geeft hetzelfde resultaat..... :-(

probleem opgelost, nouja, opgelost........ ik heb hem aangesloten met een USB kabel, vreemd genoeg werkt het dan wel. Omdat er toevallig toch nog een oude desktop naast het ding staat, is dat niet zo erg. Het is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort, maar ach... het werkt, en daar gaat het tenslotte om.
Printen werkt trouwens wel zonder problemen via wifi, dus via andere apparaten gewoon draadloos printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan