HP690C onderhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo Melgers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Beste Deskundigen

Wie kan mij helpen aan adviezen en of schema's hoe ik mijn HP 690C onderhoud kan geven. Met name het eraf halen van het omhulsel en het schoonmaken van het vakje met het sponsje vol inkt aan de rechterzijde van de papierrol zorgt voor veel ergernis.

bedankt
Theo

Dit ga je moeilijk vinden. Ik ga trachten u een beetje te begeleiden.Ik heb nogal veel onderhoud gedaan aan printers.

1° ZEER BELANGRIJK. Gebruik steeds lauw gedistilleerd water ZONDER detergenten en een NIET pluizende KATOEN doekje.

2° Schakel de printer in en open het bovendeksel. De print cartridges komen in het midden te staan. Verwijder de catridges. Je kan nu, met een vochtig doekje, gedrenkt in dat lauwe water (NIET druipend maar vochtig), de sponjes,en omgeving, zuiver maken. Dit herhalen tot dat alles mooi zuiver is.

3° de catridges(onderkant) kan je op die manier ook zuiver maken.Wel ZEER VOORZICHTIG zijn.

4° Plaats de cartidges teug en sluit het bovendeksel,zodanig dat alles terug op zijn plaats komt.

5° Schakel nu de printer uit. Open terug het boven deksel. Nu kan je de rol en geleidingsrolletjes manueel zuiver maken, door de rol enz.. te draaien.

Hopelijk heb je hier wel iets aan.

Veel succes.

Hp 10.000km beurt

:) Beste van Zwam

Bedankt voor het advies. Heb ik ondertussen uitgevoerd maar nu wil ik nog graag naar de 10.000km beurt met o.a. het bakje met daarin het sponsje, dik met inkt, en de rubber afschrapertjes allemaal rechts van de papierrol schoonmaken. Om er bij te kunnen moet waarschijnlijk de kap eraf maar hoe ???

groet Theo

Re: Hp 10.000km beurt

Geplaatst door Theo Melgers
:) Beste van Zwam

Bedankt voor het advies. Heb ik ondertussen uitgevoerd maar nu wil ik nog graag naar de 10.000km beurt met o.a. het bakje met daarin het sponsje, dik met inkt, en de rubber afschrapertjes allemaal rechts van de papierrol schoonmaken. Om er bij te kunnen moet waarschijnlijk de kap eraf maar hoe ???

groet Theo

Volgens mij niet. Je kan die sponsjes er uitvissen met een zeer kleine schoevendraaier. Je gaat dan onderaan in het bakje en kan je de kussentjes naar boven halen. Wel voorzichtig zijn.

Natuurlijk, veel mensen weten dit niet, maar een preventief onderhoud, afhankelijk van het aantal prints, moet om de 6 tot 12 maanden gebeuren.

onderhoud 690c

Helpers,

Inderdaad kan het sponsje eruit met o.a. een schroevendraaiertje, pincet, kogger, spits mesje, haaknaald enz......ik lijk wel een chirurg. Wat ook belangrijk is voor onderhoud zijn de rubberblokjes helemaal rechts van de sponsjes. Deze zijn er (nu ik weet hoe) eenvoudig uit te wippen door op de twee witte nokjes bovenin te drukken dan komt het geheel eruit. Even schoonmaken en afspoelen met handwarm water dan kan de printer voortaan weer zijn inktpatroon reinigen. Terug plaatsen in omgekeerde volgorde.

Heel goed gezien :thumb:

Doe dit nu om de 6 maanden :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan