HP_Director geblokkeerd door Internetexplorer7

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelmGe

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Pentium4 met Windows XP Home; vol verwachting Explorer vernieuwd:

Internet Explorer 7.0 (7.0.5730.11IS, NL-versie)

Even een paar documenten scannen met HP OfficeJet 6110.

Nee, dus. Probleem!

Zelf het opnieuw installeren van het gehele programma van de Hewlett-Packard OfficeJet 6110 mocht niet baten.

De snelkoppelingen "HP Director" en "HP-dirigent voor foto- en beeldbewerking" verwijzen beide naar "C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\Hpqdirec.exe"

In Windows Taakbeheer blijkt dit proces (Hpqdirec.exe) wel te draaien (maar er gebeurd niets; zelf geen foutmelding).

Na het verwijderen van Microsoft Internet Explorer 7.0, terug naar Explorer 6, werkte het programma
"HP-dirigent voor foto- en beeldbewerking".

Ik heb van avond het probleem aan Hewlett-Packard per email voorgelegd.

Mijn vragen aan het FORUM:

Wie kent dat probleem?
Is het probleem te zoeken bij Hewlett-Packard of bij Microsoft met zijn Explorer 7?
Dat Microsoft en Corel (WP) elkaar op een PC niet dulden, is mij bekend. Wil Microsoft zelf een AL-in-printer op de markt brengen?

Wie kan helpen?

PS. Prettig Nieuwjaar 2007.

Met deze link werkt het weer
http://www.geocities.com/contacthptech/hp1.js

Info verkregen via deze websitelink: http://www.thehelpdesk.nl/HP_Director_IE7_Probleem

N.B.: The HP Solution Center software, which replaced HP Director software, does not exhibit this issue with Internet Explorer 7

Dus ev. Hp Director vervangen door HP Solutions Center (indien toepasselijk)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2e

HP sent me this link to download a temporary fix until they release a patch

http://www.geocities.com/contacthptech/hp1.js I tried it and it works,It is a script file, just save it to your desktop, an it will give you access to the Hp director. It might ask you to put in your instalation HP cd

succes!

Als het goed is, krijg je per mail een downloadlink van de nieuwe software, die kreeg ik ook, na problemen met de PSC2175, en de HP-dirigent, en die werkt prima.

Zo zouden die beschikbaar stellen op hun download site, maar dat is nog steeds niet gebreurd.

kan link niet openen

Met deze link werkt het weer
http://www.geocities.com/contacthptech/hp1.js

Info verkregen via deze websitelink: http://www.thehelpdesk.nl/HP_Director_IE7_Probleem

N.B.: The HP Solution Center software, which replaced HP Director software, does not exhibit this issue with Internet Explorer 7

Dus ev. Hp Director vervangen door HP Solutions Center (indien toepasselijk)

<!--[if !supportEmptyParas]--> <!--[endif]-->

2e

HP sent me this link to download a temporary fix until they release a patch

http://www.geocities.com/contacthptech/hp1.js I tried it and it works,It is a script file, just save it to your desktop, an it will give you access to the Hp director. It might ask you to put in your instalation HP cd

succes!

kan link niet openen

Hoi, ik dacht fijn dit is de oplossing voor het feit dat ik de hp dirigent niet meer kan openen na installatie van explorer 7. Maar ik kan de link die je aangeeft niet openen. Dankzij internetrestricties? Wat kan ik hier aan dioen?

Gr. Tineke.

Als het goed is, krijg je per mail een downloadlink van de nieuwe software, die kreeg ik ook, na problemen met de PSC2175, en de HP-dirigent, en die werkt prima.

Zo zouden die beschikbaar stellen op hun download site, maar dat is nog steeds niet gebreurd.

Als je gewoon op de site van HP had gekeken, zou je die patch ervoor gewoon kunnen downloaden, deze dus.

Ik kon hem wel openen.
Heb ook van HP bericht. Zo gedaan; en vervolgens werkt mijn WindowsXP Home niet meer naar behoren. Ik ben al dagen aan het inventariseren om alles opnieuw te installeren.
Toch ernstige familie problemen belemmeren mij op dat moment de voorgang.

Het volgens mij niet weg, dat nog HP, nog Windows [Explorer7] een goede oplossing hebben.

Ik hoop nog een goede oplossing tegen te komen.

dank

Mag ik je heel hartelijk bedanken. Met een eenvoudig dubbelklik op je link en een paar keer kiezen voor uitvoeren is het probleem opgelost. Duizend maal dank!!!

Gretjes Tineke.

Mag ik je heel hartelijk bedanken. Met een eenvoudig dubbelklik op je link en een paar keer kiezen voor uitvoeren is het probleem opgelost. Duizend maal dank!!!

Gretjes Tineke.

Alhoewel je een topic hebt gekaapt :) , ben ik blij dat het bij jou wel werkt.:thumb:

Ja, de file 'CIT207355-HPCOM-PATCH-v8.exe' afkomstig van Microsoft de datum 7.1.2007 zorgt ervoor dat 'HP-dirigent voor foto- en beeldbewerking' weer gewoon zijn werk kan doen.

Het neemt niet weg, dat Microsoft heeft tot begin januari 2007 de HP_klanten problemen bezorgd.

HP had in december 2006 drie oplossingen:
1. Microsoft Explorer 7 weer verwijderen;
2. Na het actieveren van HP-dirigent voor foto- en beeldbewerking op L-ALT + Spatie te drukken, met als resultaat een extreem groot venster;
3. HP volledig verwijderen. Explorer 7 installeren. HP opnieuw installeren en vervolgens 'rw2_021_w02_nld.exe' binnenhalen, uitpakken en installeren. Dat werkte blijkbaar niet op elke computer.

Rest mij en mogelijk ook anderen de troep van de aanbevelingen in de maand december 2006 in orde te krijgen.

blokkeren hp

Ook ik heb internet explorer 7 geinstalleerd en problemen met mijn HP scanjet 3670. IE 6 er weer opgezet en alles is prima. Toch zou ik IE7 wel willen installeren, maar ik weet niet hoe ik het probleem met de scanner kan oplossen. Heeft iemand misschien een antwoord hierop?

Nog een topic kaper:evil: , als je voorgaande had gelezen:eek: , heb je er een path voor nodig, hier op te halen.

Nog een topic kaper:evil: , als je voorgaande had gelezen:eek: , heb je er een path voor nodig, hier op te halen.

Sorry voor mijn vorig antwoord. Het is WEL gelukt, ik moest eerst even herstarten, dus HP director werkt weer voor het scannen van documenten, hartstikke bedankt.
Leny

HP psc 1210 director probleem

Dan ben ik zeker de zoveelste kaper.
Ik heb dat probleem na het instaleren van ie ook,maar ik heb ie 7 verwijdert en mijn hp printer weer opnieuw geinstaleerd. Wat schets mijn verbazing mijn hp directo heeft niet meer dezelfde functies als voorheen.
Ik heb er nu alleen de optie: weergeven&afdrukken en de help optie.
Normaal stond er kopieeren en scannen en had ik de optie om de instellingen te bekijken.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Frans.

HP director

Ook ik heb de patch opgehaald en alles werkt weer.
Leny34

Gewoon ook die patch ophalen, maar dan voor de PSC1210, hieroot.

Dat werkt niet dat heb ik allemaal al geprobeerd.
Ik heb via de chat van hp al het 1 en ander geprobeerd zoals de complete software verwijderen,dat is die download waar je het programmatje 4 maal moet laten draaien om de software compleet te verwijderen.
En daarna de laatste software geinstaleerd.
Ik ben er verder niets mee opgeschoten want ik heb nog steeds niet de voledige functies van mijn hp director.
Ik kan net zo goed gelijk de HP Photo&imaging link openen want daar kom ik ook terecht
als ik gewoon mijn hp director open en dan kies weergeven en afdrukken.
Dus die hele hp director doet dus niets voor mij en daar baal ik wel van want van daaruit kon ik ook bij de instellingen komen zoals schatting inktnivo uitlijnen enz.

Ik hoop dat iemand nog een goed oplossing heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan