Hp_recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Berichten
139
:confused: Hallo allemaal,

Ik heb een HP Pavilion dv6132eu en daar zat ooit windows XP media center edition op. Nu heb ik geupgrade naar vista, maar zou graag Win XP media centre graag ernaast zetten. Ik heb geen recovery disk of iets dergelijks erbij gekregen, omdat dat op de partitie HP_RECOVERY zou staan. NU is mijn vraag hoe ik die partitie moet gebruiken: Ik kan erop komen, maar in vista laat hij het recovery bestand zien als een lege map en in DOS is het geen geldige opdracht:
D:\RECOVERY word niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.
Weet iemand hoe ik die partitie kan gebruiken om WinXP media center terug te krijgen??? :S:S:confused: :confused:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bang dat je daar nu niks meer meer kunt.
Dat media centre was speciaal voor XP.
Tijdens de installatie van Vista had je voor een dual boot op een tweede partitie moeten kiezen.....
Misschien iemand anders die wel een oplossing weet :eek:
 
Ik hoop t zelf eigenlijk wel, maar waarom zou er anders die partitie zijn?? een beetje zinloos om 10 gigabyte aan een herstelpartitie te verspillen als je er niet eens wat mee kan tog??:eek: :eek: :confused: :confused: :confused: :confused:
 
Je kon er wel iets mee......maar toen had je XP.
nu kan je niks meer omdat je nu Vista hebt.
 
Ik ben sinds vanmorgen dual booter, heb een cd'tje met WinXP home geinstalleerd en werkt goed. Hoe kan ik er dan nu wat mee? als ik dubbelklik geef in XP op dat bestand krijg ik een beveiligingswaarschuwing....:confused: :confused: :( :( :(
 
Is het niet zo dat je op 'F10' ofzo moet drukken, dat dan de recovery software van HP gestart wordt. Als je de pc opstart staat er dan niet zoiets van 'Press F10 for system recovery'?

Bij veel recente HP machines werkt dat zo namelijk.
 
Hoi !

Tja, daar gaan we weer:

In principe moet altijd EERST het oudste OS geinstalleerd worden: in jouw geval dus eerst XP/Mediacentre en dan Vista ! Zie de post van @puppie !

Als je een upgrade-versie van Vista hebt geinstalleerd, is je XP-key niet meer werkend, herstel-partitie of niet !

XP na Vista installeren kan wel, maar dan krijg je GEEN werkend dual-boot system, tenzij.....
http://lifehacker.com/software/top/...lboot-windows-xp-and-windows-vista-179906.php

Greetz,

Harry.
 
Ik Ben Eruit

Voor iedereen met de zelfde vraag en een hp computer zonder herstel cd of zo is dit de truc, die overigens niet in je bios message staat, 1 keer op F11 op het moment dat het hp teken in beeld staat (is helemaal aan het begin van het opstarten!!!) drukken en de rest gaat van zelf, van daar red je het waarschijnlijk wel!!
ALLEMAAL HARTELIJK BEDANKT VOOR HET HELPEN!!:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan