hpdeskjet 670 C printer verbinding met de pc komt maar niet tot stand

Status
Niet open voor verdere reacties.

kosloo

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2003
Sinds enkele dagen krijg ik steeds de melding: de tweerichting komt niet tot stand tussen de printer en de pc. Zou iemand mij een tip kunnen geven waar dit aan zou kunnen liggen. Heb al het hele hulpprogramma afgewerkt maar kan de oplossing niet vinden. Van te voren nooit problemen ermee gehad.

In de BIOS je printerpoort kontroleren. EPP of zoiets, kijk maar in de handleiding van de printer wat wordt geadviseerd.

hallo Wajang,
heb jouw advies opgevolgd: het naslagwerkje gelezen, maar er staat niets hierover. Het enige wat men doet is verwijzen naar de Klantenservice.
Het boekje is uit 1996 of 1997.Ik heb geprobeerd via Apparaatbeheer iets te ontdekken, maar kan niets vinden. Het gekke is, dat alles op zich functioneert: het aa-uitlampje brandt. Er komt een testpagina uit, als ik op het "doorgaanlampje van de printer druk.
Als het command gegeven wordt om te printen, verschijnt het ikoontje van de printer heel even beneden in de balk, zelfs pag. 1 wordt heel eventjes weergegeven, dan verdwijnt alles en de "werkset "komt in beeld. (ook wordt aangegeven, dat de printer "gereed" is om te printen. Maar dat laatste duwtje om door te gaan ontbreekt.

Heb je al in je BIOS gekeken naar je LPT1 poort?

Ik weet niet welke BIOS je hebt maar kijk even bij Integrated Periphals daar moet de printer instelling op ECP/EPP staan dus bydirectional (2 richtingen op communiceren)

Ja het klinkt heel simpel,
maar heb je al gecheckt of je printerkabel goed vastzit en of er geen pinnetjes zijn gebroken.
Probeer anders eens de drivers opnieuw te installeren.

De printerkabels heb ik gechecked; de drivers heb ik ook opnieuw geïnstalleerd. Dat is volgens mij in orde.

Heb wel nog eens Apparaatbeheer in Deze Compueter geopend. Bij Bronvermelding LP1 werd aangegeven: Interrupt. Stond een blauw streepje overheen. Heb de andere mogelijkheid aangetipt: in-en uitvoer, daarna de coputer af- en daarna weer aangezet.
De printer deed het niet.
Weer naar Bronvermelding: het blauwe streepje stond weer op Interrupt.

Hoe kom ik eigenlijk in BIOS LP1 ? Misschien een domme vraag. Gaat via opstarten in DOS?

Kan men mij vertellen wat een 'printerspool'is?
Blijkbaar is dat de oorzaak, dat het tweerichtingsysteem niet werkt. De comp. geeft nl aan, dat pag. 1 enz afgedrukt worden, er komt ook dat pictogram van de printer op het scherm, maar naar enkele seconden verdwijnt de printer en verschijnt de printer- werkset.

Heb je al in de BIOS gekeken naar ECP/EPP ( zie boven)

Heb in BIOS gekeken en naar gegevens over de LP1 poort gezocht. Ik kwam het volgende tegen:
onboard parallel port: 378H/IRQ7 en
onboard parallel port Mode: SPP

Zegt dit iets over de LP1-poort? en kan ik hiermee de printer weer op gang brengen?

Ja dat zegt meer dan genoeg dat twee richting in ieder geval moet werken, ik denk toch echt dat je mischien maar eens een nieuwere driver versie moet downloaden, de printer geheel moet verwijderen en los maken vd pc, daarna op nieuw opstarten met mischien een goede kabel en de nieuwe software moet instaleren, ik denk dat als dat niet helpt er toch iets mis is met de printer, bij mij bleek er een stukje plastic te missen bij de papier invoer vd printer, erg vervellend.
Verholpen met een beetje lijm en een stukje hout....
jawel net mc giver...

Heb dit in het verleden ook eens gehad en toen bleek van het een op het ander moment de printerkabel niet goed te zijn. Nieuwe gekocht en probleem was opgelost.

Limbo

Nieuwe drivers van hp downloaden lijkt me toch niet zo'n slecht idee. Heb daar zelf ooit ook problemen mee verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan