Hsupa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Hallo allemaal,

Aangezien ik hier nieuw ben weet ik niet helemaal zeker of ik mijn vraag op de goede plaats stel, maar anders hoor ik graag waar hij wel hoort. :)

Ik wil namelijk graag mobiel internet voor op mijn laptop, maar wil hier graag eerst wat meer over weten. Nu is het is mij nogal onduidelijk wat het verschil is tussen UMTS, HSDPA, HSUPA en LTE. Met name over HSUPA kan ik nauwelijks iets vinden... Kan iemand mij hier wat meer over vertellen of misschien vertellen waar ik hier goede informatie over kan vinden?

Alvast bedankt voor de moeite!

Groet, Pieter

UMTS, HSDPA, HSUPA en LTE

Beste Pieter,

Heb je al een keuze gemaakt voor mobiel internet? Niet alleen het netwerkprotocol is belangrijk in je keuze, maar ook wat je per maand wilt betalen, welke data limiet je nodig hebt, en of je een maximale snelheid of vaste kosten abonnement wilt.

Om je vraag te beantwoorden: volgens mij zijn HSDPA en HSUPA bepaalde verbeteringen van UMTS. HSDPA zorgt ervoor dat er op het UMTS-netwerk met hogere snelheden gedownload kan worden, terwijl HSUPA hier zorgt voor hogere uploadsnelheden. Ik denk dat je er op deze pagina over HSUPA meer over kunt vinden. Op diezelfde site staat overigens ook uitleg over LTE en dergelijke. Voor zover ik weet is LTE de nieuwste techniek voor mobiel internet, die de komende jaren nog veel sneller mobiel internet mogelijk moet gaan maken. Ik hoop dat je hier wat mee kunt, anders moet je het maar laten weten!

Bedankt allemaal voor de hulp. Dankzij jullie informatie is het me goed duidelijk geworden wat de verschillen zijn tussen de technieken! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan