.htaccess foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb een website die gewoon benaderbaar is. Echter, ik wil deze afschermen. Daarvoor heb ik een .htaccess en .htpasswd gemaakt. Echter, als ik die upload, krijg ik na het inloggen een foutmelding met een tekst die blijkbaar redelijk standaard is:
Code:
[b]Internal Server Error[/b]

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at webmaster@********** to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Wanneer ik verder onderzoek doe naar een mogelijke oplossing, kom ik alleen maar berichten tegen van mensen die soortgelijke problemen hebben.
Hoe bovenstaande foutmelding tot stand komt, weet ik niet, want het (deels afgeschermde) e-mailadres bestaat niet eens...

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om de website wel beveiligd te krijgen?

Die melding komt vanuit de server configuratie. Het mail-adres staat in je VirtualHost.

Hoe ziet je .htaccess er uit?

Haal die AuthGroupFile er eens uit en maak "require" met een hoofdletter :)

Code:
AuthName "Beveiligd gedeelte"
AuthUserFile /domains/vanharten.net/public_html/stamboom/.htpasswd
AuthType Basic

Require valid-user

Dank voor je hulp.
Helaas, dat mocht ook niet baten.

Vriendelijke groet,
Guido

Dan lijkt mij het probleem niet in deze regels te staan, als ik een voorbeeld van onze productieserver pak zie ik geen afwijkingen:
Code:
AuthUserFile /var/www/domein/web/.htpasswd
AuthType Basic
AuthName "domein - test environment"
Require valid-user

Dan wordt het een kwestie van regels verwijderen en kijken of je de regel kunt achterhalen waar het fout gaat.

Blijkbaar lezen veel mensen de derde regel niet:
More information about this error may be available in the server error log..
Bekijk je logs.

Verder heb ik het idee dat de gebruiker ergens zomaar op internet een .htaccess-generator vond om directories te beveiligen met een password, terwijl de Filemanager van DirectAdmin (gezien het path moet hier sprake van zijn) zelf ook een Protect Files mogelijkheid kent. Gebruik deze dus eens. ;)

PHP4U, dankjewel voor de tip.
Dat is de oplossing voor mij.

Vriendelijke groet,
Guido

En wat was precies de oplossing? Ik heb recent nog een htaccess beveiliging op een DirectAdmin pakket toegepast zonder gebruik te maken van Protect Files :)

Ik heb .htaccess weer uit de website verwijderd en gewoon de Password protected-functie van DA gebruikt.

Vriendelijke groet,
Guido

Dit is de .htaccess zoals ik hem heb gebruikt:

Code:
AuthName "Beveiligd gedeelte"
AuthUserFile /home/{gebruikersnaam_directadmin}/domains/{domein}/public_html/.htpasswd
AuthType Basic

require valid-user

Mocht het pad naar het .htpasswd-bestand niet kloppen dan zou je alsnog een login-venster moeten krijgen ook al kun je niet inloggen.

Mooi dat het in ieder geval is opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan