.htaccess om testpagina.nl?blogid=23 te indexeren door Google. Hoe leer ik .htaccess?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker78

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Hallo,
Ik heb al heel wat ervaring met programeren etc. maar ik heb nog niet gewerkt met .htaccess. Ik wil een site maken met blogs die ik helemaal zelf maak. Ik weet dat ik dingen kan creëren als testpagina.nl?blogid=12 maar dit word niet geïndexeerd door Google. Via .htaccess moet dat wel lukken maar ik heb geen idee hoe dat moet en werkt.
Weet iemand hoe ik het voorbeeld kan berijken?
Of weet iemand waar ik zoiets kan leren?

snel voorbeeldje
Mijn database:
blogid titel inhoud

en dan allemaal rows met:
blogid = 23
titel = Helpmij vraag
inhoud = allemaal tekst xD maar dit moet wel geïndexeerd worden. Einde van deze blog post.

Ehm,

testpagina.nl?blogid=12 maar dit word niet geïndexeerd door Google.

Onzin; het wordt daadwerkelijk wel geindexeerd, maar toch ziet een zoekmachine liever gerewrite URLs.

maar ik heb geen idee hoe dat moet en werkt.

htaccess is een beetje obscure magie soms, omdat het nogal vervelend kan zijn. Nu, ik neem aan dat je meer over mod rewrite wilt weten, want dat gebruik je om je URLs te 'veranderen'. Je magische google zoekwoord is dan ook mod rewrite :)

Also, een klein voorbeeldje:

Code:
RewriteRule ^articles/([0-9]+)/$ articles.php?id=$1

Dit zal alle URLs die beginnen met article/#/ waar # een getal is, omschrijven naar article.php?id=#.

Bedankt,
Ik zit nu te twijfelen... Of rewrite gebruiken of gewoon xml bestand maken (wat heel makkelijk voor mij is)

Maar bedankt voor de uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan