htaccess overruled niet, naam van bestand word gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

robenlaan

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2013
Berichten
5
Hallo allemaal,

Na 2 dagen hersenkraken stel ik hier toch mijn vraag.
Ik ben bezig met een website, waar ik gebruik maar van .htaccess en de mod_rewrite.
Nu wil het geval dat dit op 3 van de 4 hosting perfect werkt, maar de uiteindelijke hosting voor de website geeft problemen.

Indien er een bestand bestaat dat klantenservice.php heet, dan is de url rewrite met /klantenservice/whatever niet meer mogelijk.
Zelfs zonder een .htaccess bestand, is het nog steeds mogelijk om naar /klantenservice te gaan, en je dus de klantenservice.php te zien krijgt.

Nu wil ik graag dat mijn htaccess rewriteRule de baas is, en dus /klantenservice/over-ons gewoon mogelijk is. Ook als er een bestand bestaat dat klantenservice.php heet.
Wat moet ik hier voor veranderen in mijn htaccess? een regel toevoegen?

Mvg. Roben.
 
dan moet de hoster "allow overrule" toestaan. Mogelijk is dit dus een probleem met de hoster
 
Correct, het blijkt dat de hoster (transip) een module had aanstaan, mod_negatiations, waardoor hij zelf op zoek ging naar de beste rewrite. Daardoor werkte de volledige mod_rewrite niet meer. Inmiddels zelf een fix gemaakt, door bovenin de .htaccess het volgende te plaasten:

Options -MultiViews

Dank voor de reactie, vraag is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan