HTC Desire S WiFi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

XLThunder

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2011
Goedenavond HM leden!

Sinds half April ben ik trotse bezitter van een Desire S. Helaas heb ik een probleempje met WiFi. Ik kan alleen verbinding maken als ik maximaal 2 meter van mijn router af ben. Ik houd wel verbinding als ik verder loop. Mijn broertje heeft een HTC Wildfire, die overal in huis verbinding kan maken. Aan de router ligt het waarschijnlijk niet. Probeer ik buiten ongeveer 2 meter verbinding te maken, dan blijft hij hangen bij "Verbinding maken met xxx..." En na 4 seconden staat er "Verbinding verbroken." Als iemand een oplossing denkt te hebben, dan hoor ik dat graag.

Hoe oud ben jij?
Doe eens op je pc win toets +r cmd dan ipconfig dan staat er ergens gateway daar achter staat xxx.xxx.xxx.xxx typ dat in bij jouw browser dan vraagt hij om een wachtwoord en username: username:admin password:admin ga dan naar wifi instellingen en er staat ergens een soort kanaal met een cijfer er achter en ik dacht ook ghz er achter als er een optie is laat daj zelf de router dat getal bepalen maar hoe hooger hoe beter, en anders is het gewoon effe expirimenteren met de waaarde van het getal.
Groet,
tim687

Ik ben 14 :P

In de router komen lukt wel, morgen maar even kijken of het veranderen van het kanaal werkt.

Helaas geen succes. Heb een aantal keer het kanaal veranderd, en verbinding maken ging prima, maar wel binnen die 2 meter.. Ik heb ook met de WiFi Analyzer app gescand, en alle kanalen zouden goed moeten staan. Er staan geen routers op hetzelfde kanaal ofzo. :(

Kick! Probleem is helaas nogsteeds niet opgelost. :(

Iemand die me kan helpen?

Beste Kevin,

Ik zou als ik jou was, misschien even een poging doen, tot het updaten van je android telefoon, of het herinstalleren ervan..

Hierna zal het probleem wel opgelost zijn, indien dit niet het geval is, raad ik je aan om de telefoon terug te brengen naar je leverancier..

Met vriendelijke groet,
Kevin

Hallo Naamgenoot :cool:

Heel erg bedankt voor je reactie, ik ben blij dat iemand met me meedenkt.
Ik heb Android 2.3.3, dat is het nieuwste dat er is. Ik heb al geconteroleerd op updates met mijn Desire S, maar er was geen nieuwe firmware beschikbaar. Ik ga morgen de stad in, eerst lang de Mac Donalds, niet om te eten, maar om WiFi op hun netwerk te testen. Als het ook daar niet werkt, loop ik verder naar de winkel van mijn provider (Hi). Ik hoop dat zei me verder kunnen helpen.

Ik laat jullie morgen weten hoe het is gegaan! ;)

Sorry voor de late update.

Ik ben bij de Mac geweest, en ook daar werkte WiFi niet. Dus toen naar de winkel van Hi gegaan. Die man heeft een fout gemaakt, en ik ging met een niet werkende telefoon naar huis. Ik moest hem maar resetten, en de rest met HTC afhandelen. Dus naar htc gebeld, ze zouden een mailtje sturen met meer informatie. Dus nu ff wachten op dat mailtje... Heb vanavond nog niet gekeken.

Hoi Kevin,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn nieuwe HTC Desire S. Wifi blijft zoeken, proberen verbinding te maken en er vervolgens voordat er echt verbinding is gemaakt weer uitklappen. Werkt het bij jou ondertussen? En wat heb je precies gedaan om het op te lossen?

Ik hoor graag van je!

Tanja

Dag Tannie,

Zoals ik op dit moment lees, het is al weer een redelijke tijd geleden na zijn laatste update hier, is dat ik je kan aanraden om even dezelfde stappen uit te voeren als Kevin, ik denk dat het inderdaad ook handig om ergens anders de WiFi te testen, werkt dit niet. Dan lijkt het mij handig om ook even naar de winkel van je provider te lopen en hun te laten kijken.

desires

had dit probleem ook. er stond: verbinding maken met thomson en later verbinding verbroken een paar keer op nieuw opgestart deed nog niks. en later deed ie het gewoon wwer goed:confused:. heb 2 weken geleden een nieuw toestel gekregen dag dat ik weer een nieuwe kon gaan halen

Laatst bewerkt:
Welkom bij helpmij,

Het is niet de bedoeling op oudere berichten te reageren, om die reden gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan