HTC S710 ActiveSync 4.5 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Berichten
115
Tot voor kort werkte de synchronisatie tussen mn PC en mn HTC S710 vlekkeloos! Ik had op mn mobiel 2 Syncrelaties; 1 PC met Windows XP en de andere met Vista. Nogmaals, werkte allemaal perfect. Tot eergisteren… van de ene op de andere dag de synchronisatie met beide PC niet meer.. gevolg: geen agenda en contact items meer op mn HTC S710… reuze onhandig dus. Hoezeer ik mn hersens ook pijnig.. ik kan me niet herinneren wijzigingen op mn HTC S710 te hebben aangebracht.

Ik heb op beide PC de ActiveSync 4.5 software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
Ik heb op de HTC S710 de Syncrelaties verwijderd.

Toen opnieuw de HTC S710 aangesloten op de PC. De smartphone wordt wel gevonden, ze zijn met elkaar verbonden, ingesteld wordt dat alleen contacten en de agenda worden gesynchroniseerd en na akkoord , begint ook daadwerkelijk de synchronisatie… er wordt gekeken naar wijzigingen….

Er verschijnt op zowel het PC- als smartphonescherm na verloop van tijd achter “contacten” 1/99… dan begint 1 door te nummeren tot rondom 99 (dus staat 97/99 of 98/99 of zo). Aangekomen op dat punt verschijnen de volgende schermen.. en in deze lus blijven we hangen. Er wordt niks gesynchroniseerd…

Hoop dat iemand weet waar dit aan kan liggen.
 

Bijlagen

  • AS1.jpg
    AS1.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 56
  • ASMobiel.jpg
    ASMobiel.jpg
    16,8 KB · Weergaven: 41
Wat ik begrijp heb je op de Vista pc ook ActiveSych geinstalleerd. Dat is niet de bedoeling. Voor Vista moet je gebruik maken van Windows Mobile Apparaatcentrum.

Deze kun je op onderstaand adres downloaden.

Windows Mobile Apparaatcentrum
http://www.microsoft.com/downloads/...F1-E46A-4A5F-A791-09F07AAA1914&displaylang=nl

Probeer het eens met die software. Mogelijk gaat het dan beter.
Let op alleen voor Vista gebruiken. Voor XP blijf je ActiveSych nodig hebben.
 
Ah.. ja sorry... ik was hier niet duidelijk in.
Maar inderdaad op de XP PC staat ActiveSync 4.5 geinstalleerd en op de Vista Windows Mobile Apparaatcentrum.

Dus helaas.. dit zal niet de oplossing wezen..
Maar in ieder geval dank voor je reactie.. maar zal nog ff verder moeten zoeken.
 
Beste mensen... stop maar met denken.. ha ha... ga maar met een gerust hart het weekend in.. het is voor elkaar!

Ik heb gewoon een harde reset uitgevoerd.... en alles loopt nu weer als gesmeerd.. heerlijk zo'n leeg en nettte Smartphone... ff synchroniseren enne we zijn weer bij!
Dus alles toch weer goed gekomen!

Hartelijke groet
Manke
 
HTC S710 en Active Sync

Tot voor kort syncroniseerde ik mijn HTC via Mobile Apparaatcentrum onder Vista.
Ik heb op mijn notebook echter XP draaien en heb daar nu Active Sync op geladen.
Ik ontdek nu dat 1. ik mijn sync niet kan uitvoeren op 2 pc's en 2. dat de sync via Active Sync niet lukt. De instellingen aldaar zijn minimaal en daarenboven blijft het systeem loopen.

Heeft iemand hier DE oplossing voor.

Alvast bedankt

P
 
HTC met Vista en XP

Tot voor kort syncroniseerde ik mijn HTC via Mobile Apparaatcentrum onder Vista.
Ik heb op mijn notebook echter XP draaien en heb daar nu Active Sync op geladen.
Ik ontdek nu dat 1. ik mijn sync niet kan uitvoeren op 2 pc's en 2. dat de sync via Active Sync niet lukt. De instellingen aldaar zijn minimaal en daarenboven blijft het systeem loopen.

Heeft iemand hier DE oplossing voor.

Alvast bedankt

P
Beste P, ik zelf ben druk aan het communiceren met HTC. eerst gebruikte ik windows mobiel apparaten centrum met Vista. Ging perfect. Ik dacht, even slim te zijn om een backup te maken op XP pc. Deze gebruikt active sync 4.5 en ja ik heb nu het zelfde problem als jij. Ik kan op Vista alptop alleen de onderste zaken update, geen mail of contact personen. Ik heb nog 2 pc's met XP. daartussen kan je alles verwisselen, ik moet dan alleen 1 computer verwijderen omdat er maar tussen max 2 apparaten kan worden gewerkt. Echter als ik de vista erbij pak, dan werkt het niet.



Als ik iets hoor van HTC zet ik het hier direct op de site. Ik raad je ook aan om bij de HTC een klacht in te dienen, dan sta ik niet alleen. Ze reageerde de 1e keer wel snel. Vandaag nog meer info erheen gezonden en helaas nog geen reactie.

uhm, als jij een oplossing vind hoor ik deze natuurlijk ook graag.


Groetjes Ronald
=====================================================
|Hier een update)
Ik ben er achter gekomen wat het probleem is.

Probleem bij mij kwam doordat ik outlook 2010 Beta heb geinstalleerd. Windows Mobile Device Centrum (WMDC) ziet dit niet als een outlook programma. Ik heb outlook 2007 weer geinstalleerd en (toen melding dat profiel van een nieuwere versie is) daarna WMDC opnieuw geinstalleerd en toen werkte het weer. Hierna omdat ik toen problemen had met outlook weer 2010 geinstalleerd en nu blijft het werken.

Totdat er een nieuwe versie van WMDC is zal ik op een pc blijven werken. Met outlook 2007 kan je rustig met meerdere computers werkt. Ercht perfect.

Ik kan helaas niet meer terug naar 2007 van wegen profiel problemen.

Helaas geen antwoord gekregen van HTC.

===============================================
Hier een kort antwoord op jouw probleem:
Volgens mij is het is mogelijk om met 2 verschillende windows versies te werken, maar dan met outlook 2007 en niet met 2010. Ik heb getest met 2 x XP, een met office 2007 dat werkte, Als ik er een vervang voor Vista met office 2007 gaat het ook goed. Maar als ik Viste met 2010 erbij doe dan loopt alles fout. WMDC denkt dan dat er geen office is. Dit geeft problemen.

Ik vermoed dat jouw office ook niet juist is geinstalleerd. Probeer office 2007 te repareren en dan zal het waarschijnlijk ook werken. Succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan