htc sensation xe

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Hallo,

Ik heb een htc sensation xe, ik heb het touchscreen en lcd scherm vervangen. Eerste keer dat ik het teste werkte het touchscreen maar toen ik opnieuw uit elkaar haalde omdat ik zag dat er vlekken op het lcd scherm zaten deed het touch screen het niet meer kunnen jullie misschien helpen.

Edit: kan het zijn omdat ik het touch screen niet hard vast heb zitten tegen het lcd scherm?

Laatst bewerkt:
Hallo

De display en het touchscreen paneel hebben beide hun individuele connector.

Mits enkel het touchscreen paneel niet werkt ... controleer of de betrokken connector goed op het motherboard is ingeplugd.

Wees voorzichtig met deze connectoren , alsook met de flatcabeltjes... deze zijn zeer fragiel.

Dit alles doe je uiteraard met een volkomen spanningsloos toestel.

"Edit: kan het zijn omdat ik het touch screen niet hard vast heb zitten tegen het lcd scherm? " <---- nee

Peter

De gouden connector naar het moederbord kan ik erg makkelijk heen en weer bewegen zal het daaraan liggen?
montage:
[video=youtube;92JHKvZYRNM]https://www.youtube.com/watch?v=92JHKvZYRNM&feature=youtu.be[/video]

Laatst bewerkt:
Hallo

Dit is een compleet touchscreen paneel van een htc :

http://www.benl.ebay.be/itm/For-HTC...K_Replacement_Parts_Tools&hash=item5b031088da

De kleine connector dient compleet in het motherboard te zijn geplugd ....

De bijhorende c.p.u. is ook duidelijk te zien ....

Mocht er echter 1 of meerdere onderbrekingen in de flatcable zitten , werkt dit uiteraard niet meer .

Ik heb ook geen flauw idee hoe ver uw technische kennis in deze materie reikt .

Peter

Ik heb ook geen flauw idee hoe ver uw technische kennis in deze materie reikt .

Ik heb heel veel ervaring met pc's alleen niet zoveel met deze materie.
Ik begrijp wel hoe het werkt, ziet u op het filmpje een handeling die ik niet goed doe of een defecte connector?

Hallo

Op 1.14" zie ik dat de flatcable van het touchscreen paneel toch redelijk scherp is geplooid....

Op 3.34" zie ik dat er redelijk veel stress op de flatcable komt (c.p.u. touchpanel <--> touchpanel).

Mits het touchpaneel niet werkt , is het logisch om te concluderen dat deze defekt is.

Op e-bay kosten deze niet veel ... probeer eens met een ander exemplaar.

Let er dan wel op , zoals eerder vermeld ... deze zijn fragiel.

Ik zie je ook meerdere malen met uw vingers aan het t.f.t. paneeltje komen met uw vingers.

Deze achteraf verwijderen is veel nutteloos werk ... beter is om dit te voorkomen , en dit paneel op de zijkanten vast te nemen.

Let ook op voor eventueel aanwezig stof.

slechts 1 stofje op het scherm zul je zo goed als zeker zien , en eenmaal je weet dat dit er is.

Persoonlijk test ik eerst displays en touchscreens zonder alles te demonteren/monteren.

Slechts als ik zeker weet dat deze 100% in orde zijn , monteer ik deze in het toestel.

Peter

Erg bedankt voor deze nuttige info, ik zal mijn manier van monteren en demonteren etc aanpassen.
Wat het touchscreen betreft: ik heb garantie op de touchscreen gelukkig kan ik het gemakkelijk terugsturen en een nieuwe ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan