HTC Sensation XL geen internet via Wifi.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobBos

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een HTC Sensation XL gekocht, alleen deze kan niet via het thuisnetwerk (wifi) op het internet. Hij maakt wel verbinding met de router/modum (2 in 1), maar hij wil maar geen internetpagina's openen...

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Met vriendelijke groet,

Rob Bos

Probeer het draadloosnetwerk eens te verwijderen uit je telefoon, en vervolgens opnieuw het wachtwoord invoeren.
>> dit doe je door naar je wifiinstellingen te gaan en het betreffende netwerk ingedrukt te houden tot je de optie "vergeten" krijgt.

Gegevens verbinding kan uit staan?
>> dit check je door hierheen te gaan: Menu > Instellingen > draadloos en netwerken > gegevensverbinding (moet aan staan)

suc6

Dat gegevensverbinding heb ik expres uitgezet, aangezien mijn nieuwe internetabonnement pas 30 december ingaat en ik dus geen torenhoge rekening kan krijgen. Moet dat per sé aan dan..?

Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval.

blijkbaar hoeft dit niet. Ik heb het zojuist getest, heb mijn wifi aangezet en gegevensverbinding uit en ik kon gewoon op websites browsen met mijn telefoon.

wifi al geprobeerd opnieuw in te stellen?

Had ik al eerder gedaan en nu op dit moment weer. Hij zegt adres verkrijgen en ip-adres ophalen, nu zegt hij: Verbonden met etc.

Wil ik op internet, dan gaat het weer fout... "Webpagina niet beschikbaar" wordt er vermeld.

Het rare is dat hij wel gewoon verbinding heeft. Ik dacht eerst dat het misschien aan de firewall instellingen lag of iets dergelijk, maar een vriend van me met een nokia n900 kan wel op ons internet. Overigens kan ik bij hem wel op internet met mijn telefoon via zijn thuisnetwerk.

Het probleem is opgelost.

Ik had net even de klantenservice van KPN gebeld (Die is altijd erg goed vind ik persoonlijk) en die vertelde mij dat ik in moest loggen op mijn modem. Vervolgens moest ik onder het kopje "WLAN" bij "Channel" inplaats van "Auto" "9" invullen, en toen was het probleem opgelost.

Bedankt voor de hulp in ieder geval, weer een handig topic voor mensen met dezelfde telefoon en hetzelfde probleem.

Mvg

Rob

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan